[Czuwaj] skauting a Projekt Statutu ZHP

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 7 Wrz 2005, 11:29:42 CEST

From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> Ale ZHP, oczywiscie, gnani zapalem liberalow do dostosowywania sie do
> srodowiska zamiast byc awangarda i wychodzic na przeciw oczekiwaniom
> mlodziezy, zacznie z wieloletnim opoznieniem wprowadzac to, od czego kazdy
> ambitniejszy dzieciak bedzie odchodził...

A kontynuujac mysl..
Wizja, zeby ZHP stalo sie organizacja pomagajaca jak najszerszemu gronu
dzieci spozytkowac w miare pozytecznie czas i czegos nauczyc jest mi obca.
Moge myslec o niej jako o szlachetnej, ale musze tez myslec o niej jako o
samobojczej dla organizacji takiej jak nasza. Bowiem ZHP musi
samoreprodukowac sobie kadre, a niestety - trudno wychowac ideowa kadre,
jezeli nie pracuje sie z ideami... jezeli nie robia tego gleboko i dobrze,
duchowo i intelektualnie uksztaltowani ludzie
Zaraz uslysze glosy, ze chce harcerstwa dla bogatych dzieci z inteligenckich
dzielnic.. Bedzie to, niestety, przykry przejaw niezrozumienia problemu i
silna demagogia...
No, chyba, ze to ja stwarzam problem... bo moze mozna - korzystajac ze
roznych wzorcow - zaczac na funkcje wychowawcze w pjo zdobywac starych
instruktorow, ktorzy juz odchowali swoje dzieci.. albo znajdowac
pedagogow-wolontariuszy... To przeciez tez jest rozwiazanie...

pozdrawiam
olek