Re: [Czuwaj] krzyze dla powstanców

Paweł Rozdżestwieński konikhdj w hot.pl
Czw, 29 Wrz 2005, 10:45:26 CEST

Mnie to juz mniej dotyczy niż kiedyś - ale przypomnę, ze zanim Pan
Kaczyński zaczął inwestować w warszawskie ZHR, to ZHR odcinał się od SZ.Sz.
twierdząc, że HP stanowiły prawdziwe harcerstwo w czasach okupacji. Tu
zacytuje: "Harcmistrz RP Sedlaczek został pierwszym naczelnikiem harcerzy w
1919 roku, zaraz po powstaniu zjednoczonego ZHP; Florian Marciniak miał
wtedy cztery lata... Gdyby zderzyć zasługi i pozycję tych dwu ludzi, to
były one nieporównywalne. Nie chcę w żadnym stopniu deprecjonować Floriana
Marciniaka ani Szarych Szeregów. Hufce Polskie - jak się potem okaże,
słabsze liczebnie - nie były czymś gorszym, jakąś rozłamową grupą. Po
prostu były inicjatywą instruktorów o innej proweniencji niż ta grupa,
która podjęła inicjatywę 27 września 1939 roku."

Warto by o tym pamiętać, bo widzę, że pamięc jest bardzo krótka.

Paweł