RE: [Czuwaj] re: tani obóz

TOGRO.pl togro w togro.pl
Wto, 11 Kwi 2006, 18:45:26 CEST

Nigdzie. Pytanie jak zachecic harcerzy do wyjezdzania na obozy w ramach
struktur ZHP. Bo jak inaczej możemy mieć kontrole nad instruktorem, który
jest podejrzewany o pedofilie i nie zrobi nigdy obozu w ramach ZHP, a potem
jedzie ze szkola, czy parafia, a po obozie jest szum, ze ZHP pozwolilo na
wyjazd takiego typa z dziecmi na oboz.
Uwazam, ze harcerskie jednostki mogą sobie jezdzic z kim chca, ale powinny
informowac swoich komendantow, ze takie dzialania podejmuja. A ZHP powinno
to gdzies rejestrowac i WIZYTOWAC takie placowki.

> Mało tego takie zaangażowanie rodziców
> wiąże ich ze środowiskiem a więc WIELKI PLUS. Teraz
> nieczystości... jestem rodzicem, wkładam wór ze śmieciami
> przychodzi sanepid i co ? To mój samochód, mój bagażnik i
> moje śmieci. I nic nikomu do tego.

1. Transport - pytanie, czy przewo dzieci prywatnymi samochodami jednego z
rodzicow jest legalne? Nie jestem pewien. Gdyby to był transport kazdego
rodzica ze swoimi dziecmi to OK. Albo gdyby rodzice sami to zalatwiali, a
komendant obozu w to się nie wtracal. Ale jest inaczej zapewne.
2. Smieci - nie uczmy dzieciakow oszukiwac - moje smieci w moim bagazniku -
to absurd. Dziwie się, ze Sanepid, czy jakakolwiek inna wizytacja nie
podwaza takiego postepowania. Dziwie się tez, ze komendant zaklada, ze każdy
rodzic dowiezie te smieci do swojego domu i sam zaplaci za ich utylizacje.
Wiekszosc wrzuci te smieci do ogolnodostepnego smietnika na osiedlu, przy
cmentarzu, czy postawi worek obok kosza na smieci. W ten sposób wszyscy
placimy za wywoz smieci z tego obozu i przez to mój oboz jest drozszy.

Temat lepiej chwyci jak się napiszem, ze to instruktor. Poza tym jaki
dziennikarz zada sobie trudu, aby sprawdzic kto tak naprawde jest
organizatorem? Widzial harcerzy? To oboz harcerski.

> JA MAM WYJŚĆ ??? Z MOJEJ ORGANIZACJI ??

Nie. Nie wychodz. Dzialaj dalej w imie dobra wszystkich. Zmieniaj przepisy i
walczo tansze obozy. Ale postepuj zgodnie z naszymi instrukcjami i
regulaminami. Czy zrobiles cos, aby zmienic te przepisy? Napisales jakis
wniosek? Poprosiles kogos o interwencje? Sprawa obozow poza ZHP i instrukcji
o wycieczkach gorskich były poruszane na ostatniej Radzie Naczelnej. Bo tam
sa także normalni ludzie, którzy widza problemy. Ale oni chca to zmienic, a
nie bic piane.

> autokarowe to
> to atrakcje

Nie obrazaj tych, którzy chca pojechac na oboz i nie maja zapedow
survivalowych. To nie "mamlasy", tylko zuchy, harcerze i inni. Nie każdy
musi jesc zaby samodzielnie zabite i upieczone, żeby moc spojrzec w oczy
swojemu druzynowemu. Na obozach, gdzie sa wycieczki także autokarowe jest
realizowany program. HARCERSKI.

Pozdrawiam

Tomek