[Czuwaj] Uwłaszczenie w ZHP ;)

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 13 Kwi 2006, 18:55:53 CEST

marcin wojtczak napisał(a):

> a "uwłaszczenie" szczepów, z których część byłaby zainteresowana
> maksymalnym obniżeniem opłaty uczestnika obozu, mogłoby doprowadzić do
> szybkiego zużycia sprzętu.

Niestety :)
Doswiadczenia socjalizmu i kapitalizmu, twierdzenia teorii gier oraz
zwykła praktyka mowi, ze jest inaczej.

O swoje sie po prostu dba. Bo innego sie miec nie będzie, jeżeli sie za
to nie zapłaci. A jak sie napracuje, to mozna kupić sobie coś fajnego. I
  jeżeli jest nasze, to nikt nam tego nie zniszczy.

Być moze niestety, harcerzy ta prawidłowość także dotyczy. W końcu
harcerz też człowiek, nie? :)

Oczywiscie - magazynowanie moze byc tańsze.
Ale jak to juz zauwazyl Czesiek - to, ze jest przez magazynowane przez
KH, wcale nie znaczy, że każdy konkretny sprzęt (namioty, kanadyjki
itp.) nie może być przyporządkowany do konkretnego srodowiska.
Zwlaszcza, jezeli srodowisko chciało by sie usamodzielnić organizacyjnie.
Przecież to zysk wychowawczy dla KH!

A jeżeli naczelnym problemem są finanse, obawy hufcowego o utrzymanie
hufca itp... no, moze to jest kolejny glos za tym, ze nasza struktura
nie jest odpowiednia?
I powoduje wypaczenia?
Czasem są takie systemy, że po prostu funkcjonowac nie mogą. Choćbysmy
nie wiem jakbysmy bardzo chcieli i ile instrukcji i wytycznych natworzyli.

My, w Polsce, chyba powinniśmy takie rzeczy wiedzieć...

pozdrawiam
olek