[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 18, Numer 31

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 14 Kwi 2006, 11:45:03 CEST

Dnia 14-04-2006 o 11:07:32 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Bardzo często, organa kontrolne (skarbowe, itp.)
> uznaja ze taka fv jest dokumentem UZUPEŁNIAJACYM

Organy skarbowe wymyślają sobie różne bzdury, na szczęście nie one
stanowią prawo.
Takie uznanie nie ma żadnych podstaw prawnych. W orzecznictwie nie
spotkałem się nigdy z wyrokiem który poparłby zdanie UKS w takiej sprawie.
Sądzę że z żadnego UKS-u po prostu takie sprawy nie wychodzą. Są
rozpatrywane na miejscu i uznawane jest stanowisko skarżącego decyzję
(jeśli znajdzie się urzędnik który potwierdzi to na piśmie podczas
wniosków pokontrolnych lub w decyzji o ukaraniu).
Przez sądy administracyjne przechodzą czasem różne głupoty, to fakt, ale
taka głupota że trza mieć na papierze umowę kupna sprzedaży np. bułek to
nie przejdzie ;). W tym wypadku potwierdzeniem jest paragon lub faktura. W
prawie jest jasno określone jakie cechy ma posiadać faktura, i zapewniam
że nie ma tam mowy o pieczątce ani podpisie odbiorcy (wyjątkiem są rzeczy
płacone z terminem płatności a nie na miejscu, ale to właśnie wynika z
przepisów KC).

Pozdrawiam
Janusz Sikorski