[Czuwaj] Związki Harcerskie Re: patent na Krzyż

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Śro, 26 Kwi 2006, 13:32:01 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <michal.gorecki w zhp.pl>

>Nie zostały.
> Krzyż jak przypomnę został zastrzeżony po to, aby nikt nie wyprodukował
>wódki "harcerskiej" z krzyżem, czy też nie zastrzegł go i nie kazał nam
>(wszystkim) płacić.

>Nikt nigdy nie postulowal zabronienia używania krzyża przez ZHR, bo to
>byłoby samobójstwo społeczne.

Choć być może nikt nie poinformował ZHR jaki był cel zastrzeżenia krzyża i
nie wiem też czy mógłby być zastrzeżony przez obie organizacje.

> Tymczasem ZHR nie informując ZHP, w zeszłym roku złożył wniosek o
> unieważnienie zastrzeżenia znaku krzyża...

My ich niepoinformowaliśmy - oni teraz nas - co w tym "dziwnego" ?

Apeluję zamiast wbijać sobie wzajemnie dalej szpilki traktujmy się jak
przystało na harcerzy i instruktorów harcerskich - jak bracia i siostry :)

> Sprawa jest w toku wyjaśnień.
> g00rek

Jakich wyjaśnień ? wiesz coś na ten temat ?

A tak na marginesie, ostaniego zjazdu ZHR i wcześniej grudniowego ZHP
... powoli zmienia się na lepsze
Na naszym zjeździe był obecny (i zaproszony) Przewodniczący ZHR
Na zjeździe ZHR-u był obecny (i zaproszony) Przewodniczący ZHP

Nowy naczelnik ZHR Michał Sternicki - to bardzo mądry instruktor, znam go
osobiście i znamy się z wspólnych związków z łódzkim środowiskiem
harcerskim, sam Michał pochodzi z krakowskiego środowiska w którym podziały
zawsze były mniej "wyraziste", niż np. w Warszawie.
Dyskusja przedzjazdowa w samym ZHR - pokazała że wiele problemów nadal mamy
wspólnych - co więcej zawsze będą istniały różnice w postrzeganiu harcerstwa
wśród instruktorów, liczę że nadszedł już czas aby rozpocząć rzeczową -
równą współpracę, wszak obie organizacje tylko tracą na tym że jej nie ma.

Z ciekawostek - czy wiecie że obecny przewodniczący ZHP to brat byłego
przewodniczącego ZHR
http://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Borodzik
http://pl.wikipedia.org/wiki/Feliks_Borodzik

To miła wróżba :)