Re: Wielkość obozów, było: Re: [Czuwaj] Czy nasze dzieci są bezpieczne na koloniach?

Agnieszka Starska agnieszkaess w wp.pl
Wto, 8 Sie 2006, 20:07:39 CEST

Witam

Muszę powiedzieć, że od kiedy pamiętam (czyli od 14 lat) w moim środowisku
organizuje się w podobny sposób obozy, oczywiście co roku lepiej, o ile się
uda ;-).

Jeżdzimy na zgrupowania Szczepem (ok 100 osób), ew. zabieramy ze sobą inne
środowisko. Ostatnie 5 obozów jakie prowadziłam miało przedział liczebności
od 70 do 170 osób i ten największy wspominam z różnych względów jako
najsłabszy.

Jeździmy do lasu - im dzikszy tym lepszy, pod namioty, na obozie nie ma
prądu, w ostatnich latach zgodnie z wymogami musimy mieć pompę, choć w tym
roku dowoziliśmy wodę beczkowozem. Wszystko budujemy sami, od pieca z cegieł
począwszy, harcerze stawiają pionierki namiotowe, tylko zuchy śpią na
kanadyjkach. Lubimy budować - w tym roku z osągnięc był obozowy multiplex -
stołówka z pięterkiem na zajęcia (mieściła się drużyna).
Pracujemy drużynami, podobozy są rozsiane po lesie - w rozsądnej odległości,
ale zapewniając prywatność. Istnieje program zgrupowania, ale imprezy nie
mogą być za często - drużynowi nie chcą żeby zabierać im zbyt dużo czasu
programowego :-). W tym roku było całkiem sporo - trzy razy po pół dnia (w
różnej konfiguracji włącznie z grami nocnymi) na 26 dni obozu (odliczając
pionirkę, demolkę etc.).
Szczerze reklamuję ten sposób organizowania obozów, choć oczywiście nie
określam, czy to jedyny słuszny =)

Moi harcerze nie wyobrażają sobie innego obozu - niestety w przyszłym roku
będa musieli... Z racji Jambo i matury (ta przypadłość dotknie większość
naszych drużynowych) mamy do dyspozycji czas tylko od 12 sierpnia (jak
dobrze pójdzie). I tu pytanie do listowiczów - czy macie doświadczenie w
robieniu tak krótkich obozów - czy da się zrobić pełnometrażową pionierkę
itd? I ew. jeśli musielibyśmy szukać jakiejś bazy, czy znacie takie, które
można polecić (z mojego opisu mam nadzieję wynika, jakiego miejsca szukamy
;-)) A może już w Waszych środowiskach wymyśliliście co zrobić z HAL 2007?

Pozdrawiam
phm. Agnieszka Starska
Komendantka Szczepu 191 wDHiZ
Hufiec Warszawa - Mokotów