RE: [Czuwaj] Harcerstwo a polityka - długie

TOGRO.pl togro w togro.pl
Sob, 26 Sie 2006, 23:24:14 CEST

(...)
> Wychowanie harcerskie jest z natury polityczne... Wychowanie
> harcerskie nie ma sensu w oderwaniu od służby społecznej.
(...)
> Maciek Syska
>
> Wszystkie wyżej opisane fakty można odnaleźć w książce "Józef
> A. Grzesiak "Czarny"" A. Kamińskiego i A. Wasilewskiego oraz
> w jednodniówkach Gromady Włóczęgow CTW.

Mam wrazenie, ze Kaminski troche inaczej patrzyl na polityke. Dla niego PZPR
była partnerem do wspolpracy.
W dzisiejszych czasach, gdy polityka schodzi często do rynsztoku,
zastanawiam się, jak daleko powinnismy posuwac się w przenikaniu do swiata
polityki.

Czasem wydaje mi się, ze lepiej mieć zaprzyjaznionych z harcerstwem
dzialaczy samorzadowcow, poslow i senatorow niż namawiac instruktorow do
kandydowania.

Ale na pewno nie powinnismy im tego bronic, zniechecac, czy krytykowac za
sam pomysl.

Pozdrawiam

Tomek Grodzki