[Czuwaj] Osobowość prawna a 1 procent

Piotr Kowalski szare.szeregi w wp.pl
Czw, 7 Gru 2006, 15:25:54 CET

Tomasz Werner napisał(a)
> Nie bedzie chyba dowodow wplat a tylko deklaracja na Picie
> Mam obawy ze z US nie bedzie szla informacja kto (jaki podatnik) i
> dla kogo deklaruje kwote z 1% wiec srodki nie beda adresowane dla
> konkretnej jednostki... Moze to wygladac tak ze podatnik deklaruje ze
> chce wplacic na ZHP Choragiew Dolnoslaska druzyne XXX a US tylko
> wysle kwote na konto choragwi bez zadnych danych ze to ma trafic do
> druzyny XXX. Czy ktos ma jakies dane jak to bedzie rozwiazane czy to
> dopiero okaze sie przy PItach za 2007 rok?
> T. Werner

W PIT będzie prawdopodobnie tylko nazwa i KRS stowarzyszenia. Nie należy
się spodziewać miejsca na jakiekolwiek dodatkowe informacje. US będzie
przelewał jedną kwotę. Jedyny pomysł na system to widzę taki, że
stowrzymy jakiś wewnętrzny dokument, o wypełnienie którego będziemy
prosili rodziców i na podstawie tych deklaracji będzie się rozdzielało
środki z chorągwi lub z GK.

Oczywiście dobrym pomysłem byłoby też stworzenie większej ilości
funduszów podobych do Funduszu Grażyńskiego. Lub dzielenie przynajmniej
części tych środków na podstawie liczebności środowisk. To mogłoby
wpływać stymulująco na rozwój liczebny i promować te środwiska, które są
silne i szeroko działają.

Kowlak