[Czuwaj] Kto kogo nie gryzie - bylo: Goorek Komisarzem!

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 3 Lut 2006, 17:26:40 CET

Aleksander Senk napisał(a):

> Ok - wazna informacja :)

A jednak musze uzupelnic i zgodzic sie ze soba ;)

Chodzilo mi o to, ze podzial na beton, liberalow i konserwatystow jest
fajny, tyle ze czesto w Twoich slowach odczytuje go nastepujaco:

1. Beton - aparatczycy, ludzie, ktorzy sa w ZHP dla pieniedzy,
emerytury, ambicji lub z przyzwyczajenia
2. liberalowie - nowoczesni, proskautowi, dynamiczni, liberalni w
dziedzinie praw jednostki.
3. konserwatysci - cala reszta - srodowiska antyskautowe,
militarystyczne, zachowawcza/bojaca sie zmian itp.

Tak wiec w trzeciej grupie lądują wszyscy, ktorzy wprawdzie nie sa
betonem, ale tez i nie sa dynamiczni, otwarci na zmiany itp.
Stad tez okreslenie o wrzucaniu do jednego worka - z typami idealnymi
sie to nie kloci :)

Podsumowujac:
O ile sam podzial, ktory jako pierwszy opisales na liscie (albo
wymysliles) daje sporo mozliwosci, o tyle:
1. Mysle, ze nie kazda charakterystyka danej grupy czyni ten podzial
funkcjonalnym  i ulatwiajacym orientowanie sie w tym, co w ZHP slychac.
2. Nie moze to byc jedyny stosowany do opisu sytuacji ZHP podzial. A juz
na pewno nie mozna go stosowac do calego polskiego harcerstwa (czyli
takze do np. ZHR, "Zawiszy" jako organizacji skautowej nie liczmy :D),
jak to zrobiles proponujac, by ZHP zostalo organizacja liberalow, a ZHR
- konserwatystow.

Ciekawe wydaje mi sie np. wyroznienie tych, ktorzy mysla o harcerstwie w
polsce poprzez pryzmat organizacji (ZHP) jak i o tych, ktorzy mysla
poprzez pryzmat ruchu.
Zeby nie bylo, ze to kolejny twor rozniacy sie nazwa dodam, ze myślę iż
ten podzial nie naklada sie prosto na kategorie
liberalowie-organizacja,a konserwatysci-ruch.

pozdrawiam
olek