[Czuwaj] Kto kogo nie gryzie - bylo: Goorek Komisarzem!

druzynowy w czarna13.pl druzynowy w czarna13.pl
Sob, 4 Lut 2006, 12:23:46 CET

-----Original Message-----
From: Aleksander Senk
Sent: Friday, February 03, 2006 6:24 PM

> Pewnie byłbym bardziej obiektywny będąc poza organizacją :) Ale jakoś
> nie daję rady he he.
> Wiadomo, że wartościuję. Inaczej nie byłbym w jednej s tych grup :]

A ja bym nieco akcenty w tych grupach poprzesuwał... Wśród konserwatystów
bowiem znajde pewnie wielu z zacieciem liberalnym... Dlatego ja bym
konserwatystow zaklasyfikował w zakresie centrum-centroprawica, a
"liberałów" raczej jako nowoczesną lewice z jej kosmopolityzmem... :-) (bez
wszystkich negatywnych konotacji w wersji postkomunistycznej).

Gorek:
>2. harc-centrum, czyli a'la PO
Maciek:
Wedlug mnie bardziej a la SDPL :P, PO się definiuje jako konserwatywno
liberalna :)

Ruch harcerski może i powinien być "liberalnie różnorodny", natomiast, czy
organizacja wychowawcza może być efektywna i jednoczesnie roznorodna (także
pod względem wartości...?)?
Wreszcie... Skoro  ewoluować mamy w strone nowoczesnego zachodniego
skautingu, to po co utrzymywac podzial w nazewnictwie? Skoro mamy być w
pełni skautowi, to nazwijmy się skautami. Utrzymywać nazwo "harcerz" ze
względu na tradycję, blee... ;-)
Mnie się też trochę wydaje, że my (organizacja) postępujemy tak, jakbyśmy
byli już zorientowani na konkretne "liberalne" według gorka, "nowoczesnie
lewicowe" wedlug mnie wartości... A jakos nie zauważyłem w ZHP w ostatnich
latach rzetelnej proby określenia się ideowo w skali calej organizacji...

Pozdrawiam,

Maciek Syska