[Czuwaj] Nowy komisariat zagraniczny ZHP

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Sob, 4 Lut 2006, 14:18:23 CET

Witajcie,

Rafal Klepacz byl uprzejmy napisac:

> 1. w opisywanym przez Ciebie okresie byliśmy organizacją dramatycznie
> tracącą członków (średnio 15 % rocznie) i nic sobie z tego
> nie robiliśmy.
> Podczas gdy tam 5% spadek przyprawia naczelników o siwiznę,
a masz moze twarde dane dotyczace tych dwoch organizacji
z Europy Srodkowej i Poludniowej (Chorwacja, Rumunia), ktore nas
wyprzedzily we wladzach regionu europejskiego dotyczace ich
walki ze spadkiem liczebnosci? Czy one rzeczywiscie nie tracily
w tym samym okresie czlonkow lub cos z tym potrafily zrobic?

Pomijajac wszystko to nawet biorac pod uwage nieaktualne dane
dostepne powszechnie na oficjalnych stronach WOSM dane dotyczace
tych dwoch organizacji krajowych i nas sa miazdzace:
Country Membership
Croatia 4,068
Romania 4,930
Poland 85,822
oczywiscie to sa ilosci czlonkow

Jakby nie komentowac naszych problemow wplyw organizacji 17 razy
mniejszych od nas na wladze regionu europejskiego WOSM jest
zastanawiajacy

> 2. Nie wywiązywaliśmy się z ustalanych wzajemnie zobowiązań.
> Mam wrażenie, że przez to byliśmy / jesteśmy postrzegani
> jako goście z którymi trudno się dogadać - bo nie dotrzymują
> umów,
pytanie brzmi jaki jest komentarz do tego Twojego stwierdzenia
naszych komisarzy zagranicznych, ktorzy przez lata byli twarzami
ZHP w swiatowych organizacjach - czy potwierdza Twoja teze,
ze taki mamy obraz naszej organizacji w WOSM/WAGGGS?
Rafal - wiceprzewodniczacy Rady Naczelnej ZHP odpowiedzialny
za nadzor spraw zagranicznych ZHP: zadasz bylym i moze obecnym
komisarzom zagranicznym takie pytanie? Mysle, ze wszyscy na tej liscie,
wiekszosc instruktorow ZHP i na pewno duza czesc Rady Naczelnej
bylaby bardzo zainteresowana odpowiedzia na to pytanie.

> 3. doprowadziliśmy do sytuacji, że kilkakrotnie byliśmy organizacją
> zawieszaną w prawach członka WOSM.
no to znowu pytanie do naszych komisarzy: czy mozemy poznac dane
dotyczace regularnosci wplat skladek czlonkowskich innych organizacji
chocby regionu europejskiego WOSM - czy jestesmy jedyna czarna
owca majaca problemy ze skladkami co praktycznie odbiera nam
jakikolwiek wplyw na sprawy chocby regionu europejskiego WOSM?

> 4. Nie trzymaliśmy podstawowych standardów zarządzania, jak chociażby
> rozdzielenia osobą zatrudnionych w organizacji od jej
> społecznych organów kontrolnych. W przytoczonym przez Ciebie okresie,
> pracownicy ZHP zasiadali zarówno w GK jak i w Radzie Naczelnej.
no coz - nad tym mozna tylko ubolewac. Rzeczywiscie pod tym wzgledem
przez lata odstawalismy od typowego zwiazku skautowego nawet w Europie
Centralnej, o zachodzie juz nie wspominajac. No, ale na ostatnim
zjezdzie choc ta zmiana zostala dokonana:-)

> Nie dziwi mnie więc, że nie zapraszano nas do kierowania
> regionem, że to Chorwat czy Rumun są w organach WOSM.
> Cóż z tego, że jesteśmy największą organizacją, jeśli
> nie dotrzymujemy zobowiązań, bywamy zawieszani w prawach
> członka, mamy spadek liczebny i trzymaliśmy się archaicznych
> standardów zarządzania.
coz - no mozna sie tylko zgodzic z Twoja surowa ocena naszych
ostatnich lat w ZHP przekladajacych sie niewatpliwie na nasz
wizerunek w strukturach swiatowych.

Ja jednak pytalem o nasza polityke zagranicznej bo nawet majac
opisane powyzej problemy mozna prowadzic jakas zaplanowana i
przemyslana polityke zagraniczna przynajmniej starajac sie
neutralizowac poprzez dzialania PR zjawiska, na ktore komisariat
zagraniczny nie musi miec wplywu.

> Mam wrażenie, że mamy roszczeniowy stosunek do WOSM czy
> WAGGGS tylko za to, że harcerze walczyli w SzSz i za to,
> że przez lata komunizmu uchroniliśmy harcerstwo.
> Za to tylko dożywotnio należy nam się szacunek WOSM i WAGGS,
> niezależnie od tego co się dzieje z ZHP dzisiaj.
ale kto w ZHP ma taki roszczeniowy stosunek do WOSM i WAGGGS?
Wladze ZHP? Komisariat zagraniczny ZHP? Bo jaki wplyw na
WOSM i WAGGGS moga miec druzyny i instruktorzy pracujacy
w linii? Czy sugerujesz ze taka roszczeniowa polityka
wobec WOSM i WAGGGS byla dotychczas oficjalna polityka
zagraniczna ZHP? Ponownie jest to pytanie do naszych
komisarzy zagranicznych

> A tam wygrywa myślenie pragmatyczne i brak uprzedzeń np. do
> Rumunów.
czyli ponownie pytanie: to nasze dotychczasowe wladze prezentowaly
inne niz, jak piszesz pragmatyczne myslenie, kontakty z WOSM i WAGGGS?
To jakie byly te kontakty - romantyczne? Jakie wiec powinny one byc
teraz wg nowych komisarzy zagranicznych ZHP - Aniu, Michal: napiszecie
cos o Waszych pomyslach, planach?

> Ważną
> rolę odgrywają ci co mają jakieś sukcesy - czy to na polu zarządzania,
> wzrostu liczebnego czy budowania wizerunku. A ZHP w mijających latach
> szczególnymi sukcesami nie mógł się pochwalić.
czy to wg Ciebie oznacza, ze skoro dalej bedziemy zarzadzani
tak jak bylismy, nie bedziemy mieli wzrostu liczebnego i nasz wizerunek
bedzie dalej siermiezny to mamy tylko placic skladki do WOSM i WAGGGS
i milczec? I nie warto robic nic, aby jednak miec wiekszy wplyw
chocby na region europejski WOSM, chocby porownywalny z 17-krotnie
mniejszymi od nas organizacjami chorwackimi i rumunskimi?

Komisarze zagraniczni - poprzedni i nowi: napiszcie cos nam
co sadzicie o powyzszych sprawach bo na pewno my nie mamy wiedzy
o wielu sprawach i byc moze nasze sady sa zupelnie nieuprawnione.
Serdecznie ja przynajmniej Was o to prosze.

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk
komendant kontyngentu