RE: [Czuwaj] Romantycy i Pozytywiści (było: Skautem, ale przede wszystkim harcerzem)

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Pon, 6 Lut 2006, 13:04:41 CET

No i znowu docieramy do kolejnego stereotypu. Teza jakoby układ
"zachowawczy" wybrał rozwiązania "pozytywistyczne", wydaje mi się co
najmniej błędna i na wyrost. Osobiście wydaje mi się, że jak nazwa wskazuje
układ "zachowawczy" nie przyjmie żadnej spójnej polityki. Czy to na gruncie
wychowawczo-ideowym czy jakimkolwiek innym. Szopki z wyborami szefa CSI mnie
w tym utwierdzają.
Przetrwamy, zdobędziemy dotacje, zrobimy zlot, zdobędziemy dotacje,
przetrwamy.

Ja nawet domyślam się skąd się Twoje spojrzenie (o przewadze rozwiązań
pozytywistycznych) wzięło. Po prostu pozytywiści pogodzili się z mądrością
Zjazdu i jego wyborami. Nie okopują się, nie potrząsają szabelkami, ale
nadal wykonują swoja pozytywistyczną pracę - tam gdzie jest to możliwe.
Ja tam zawsze lubiłem Wielopolskiego ;-)(i proszę - bez kolejnego
historycznego ping-ponga).

>Maciek:
>Hmmm... Maciej Syska nigdy tego nie rozważał... Ale chetnie usłyszę
>rozwiniecie twojej mysli... Teze, której ten fakt ma dowodzic?

HUH nie myślałem  że weźmiesz to aż tak do siebie. Ok. Zamień Górecki na
pozytywista, a Syska na romantyk.

--
s00hy