RE: [Czuwaj] Romantycy i Pozytywiści (było: Skautem, ale przede wszystkim harcerzem)

druzynowy w czarna13.pl druzynowy w czarna13.pl
Pon, 6 Lut 2006, 13:32:14 CET

-----Original Message-----
From: Rafal.Suchocki w pse.pl

Osobiście wydaje mi się, że jak nazwa wskazuje
układ "zachowawczy" nie przyjmie żadnej spójnej polityki. Czy to na gruncie
wychowawczo-ideowym czy jakimkolwiek innym. Szopki z wyborami szefa CSI mnie
w tym utwierdzają.
Przetrwamy, zdobędziemy dotacje, zrobimy zlot, zdobędziemy dotacje,
przetrwamy.

====
Maciek
Niby drepczemy w miejscu, ale dla zamarkowania kroku do przodu wrzucimy pare
"reform" pozytywistycznych. To jest moje zdanie na temat strategii
"zachowawczych". A wlasciwie, to chyba sednem jest utożsamianie organizacji
z ruchem i wiara w sprawcza moc regulacji i dekretowania. Widze w tej
strategii elementy pozytywistyczne, choc zgadzam się, ze nie jest to spojny
program, nie widze natomiast elementow romantycznych...

====
Ja nawet domyślam się skąd się Twoje spojrzenie (o przewadze rozwiązań
pozytywistycznych) wzięło. Po prostu pozytywiści pogodzili się z mądrością
Zjazdu i jego wyborami. Nie okopują się, nie potrząsają szabelkami, ale
nadal wykonują swoja pozytywistyczną pracę - tam gdzie jest to możliwe.

===
Maciek:
Widzisz, dlatego nie do konca dobry jest podzial na romantykow i
pozytywistow... Bowiem romantyzm w naszym wydaniu nie wyklucza pozytywizmu,
pracy organicznej i u podstaw, natomiast nie godzi się na wasz
(liberałów-pozytywisow-nowoczesnej lewicy) kosmopolityzm i nowoczesnosc,
rozumiana, jako "globalizm" i ujednolicenie... Mnie się wydaje, ze po prostu
romantycy nie maja możliwości pracy pozytywnej na szczeblu
centralnym-wykonawczym (videL mail Rafala B.), na szczeblu uchwałodawczym
owszem, jak pokazuje poprzednia kadencja RN choćby...

>Maciek:
>Hmmm... Maciej Syska nigdy tego nie rozważał... Ale chetnie usłyszę
>rozwiniecie twojej mysli... Teze, której ten fakt ma dowodzic?

HUH nie myślałem  że weźmiesz to aż tak do siebie. Ok. Zamień Górecki na
pozytywista, a Syska na romantyk.

===
Maciek:
A ja nie myślałem, ze potraktujesz to jako branie do siebie <Lol>.
Odpowiedziales mi już w zasadniczej czesci maila... :)

Maciek
(pozytywista? Romantyk? Liberał? Konserwatysta? ;))