[Czuwaj] Romantycy i Pozytywiści (było: Skautem, ale przede wszystkim harcerzem)

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Pon, 6 Lut 2006, 13:52:12 CET

druzynowy w czarna13.pl napisał(a):
> ===
> Maciek:
> Widzisz, dlatego nie do konca dobry jest podzial na romantykow i
> pozytywistow... Bowiem romantyzm w naszym wydaniu nie wyklucza pozytywizmu,
> pracy organicznej i u podstaw, natomiast nie godzi się na wasz
> (liberałów-pozytywisow-nowoczesnej lewicy) kosmopolityzm i nowoczesnosc,
> rozumiana, jako "globalizm" i ujednolicenie... Mnie się wydaje, ze po prostu
> romantycy nie maja możliwości pracy pozytywnej na szczeblu
> centralnym-wykonawczym (videL mail Rafala B.), na szczeblu uchwałodawczym
> [...]
Maciek. Ja już zrozumiałem, że Olkowi (i pewnie tobie) jednak daleko do
nurtu ZHP18. Zrozum więc proszę, że nam też daleko do
"odromantycznionych wielbicieli przewagi organizacji nad ruchem". Tak
będzie chyba łatwiej dyskutować.

Na prawdę nie stoimy na biegunach opisywanych przez nas nurtów.

Pozatym zauważam, że jednak nie do końca spostrzegasz różnice pomiędzy
nurtem zachowawczym a pozytywistycznym. Wszystko co sprzeczne z
Prawdziwie Harcerskim Romantycznym Nurtem jest złe niemalże jak
Likwidacja Wywijek i warte napiętnowania.