RE: [Czuwaj] Konserwatyści, romantycy i pozytywiści

Seascout seascout w go2.pl
Pon, 6 Lut 2006, 13:13:48 CET

Rafał Bednarczyk napisał:
::
::> A przecież ten przywoływany tutaj trójkąt nie jest
::> równoboczny. Przecież bliżej romantykom do pozytywistów.
::nie jestem fanem tych okreslen - one maja zdecydowany ladunek
::historyczny, pewnie lepsze sa od okreslen politycznych
::"lewica, prawica, centrum", ale wystarczy zadac sobie pytanie
::kto w listopadzie 1918 doprowadzil do odzyskania niepodleglosci:
::pozytywisci?:-))))
[R:]

Nie odnosząc się do całej reszty Twojej wypowiedzi, z którą się raczej
zgadzam, chcę tylko w tym temacie powyżej. Że właśnie w 1918 roku zaczął
chyba zwyciężać pragmatyzm. Że niepodległe państwo wyrosło nie tylko z
rewolucji, ale właśnie dążenia do niepodległości, aktywności międzynarodowej
w Lidze Narodów itp. I był to wspólny wysiłek wszystkich Polaków. Różnych.
Nie da się chyba tego aktu przypisać jednemu skrzydłu...

I mam pytanie... kto przeprowadził reformę Grabskiego? Kto zbudował COP i
port w Gdyni... Romantycy?

Seascout