Re: [Czuwaj] refleksji słów kilka - długie raczej

Pon, 6 Lut 2006, 18:43:43 CET

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 06 February 2006 18:22
Subject: [Czuwaj] refleksji słów kilka - długie raczej

Na marginesie dyskusji nad nurtami ideowymi w ZHP, mam kilka refleksji:

====

Pozwoliłem sobie obciąć. Al;e możliwe - moze jednak kokreślnmy te "nurty"
czy po moejmu "nisze ekologiczne " w harcerstwie, ogólnie ujetym, polskim. A
potem spróbujmy poprowadzić dyskusję - co, jak i gdzie... i do czego w
ramach ZHP winnismy dążyć, a od czego się odcinać...

Bo choćby w czynikyu środowiskowym, kóry nazwałbym "religijność", można
wyróżnić "stary beton", który się boi, że gdy się pojawi koło koscioła, to
mu cegłówka na łeb spadnie, mamy ateistów, silnie broniących swego miejsca w
ZHP, mamy liberalne SH, mamy bardziej ograniczone "ZHP - zapis statutowy",
mamy teoretycznie chrześcijańkie (praktycznie katolickie) ZHR i mamy na
samym końcu SHK Z FSE, które ma status organizacji na prawie kanonicznym w
KR-K.

Odmawiam umieszczenia inny okreslanych tu nurtów, jak choćby "KIHAMowców"
czy "harc-liberałów" na osi (z jakimis wartościami punktowymi, choćby w
skali 1-9), bo... sie na tym nie znam. Nie jestem socjo- ani psycho- logiem.

Natomiast apel do tychże: o okreslenie czynników środowiskowych,
rzeczywiście różnicujących polskie harcerstwo. Analizę wielowymiarową
przeprowadzę.

Moze to pomoże w dalszych dyskusjach? Bo rpzeciż, mam nadzieję, nie chodzi
tu [czuwającym] li tylko o przerzucanie sie okresleniami
romatyczno-pozytwistycznymi ani o kłótnie jaki na to wpływ ma długość
konia... (czy wysokoś w kłebie, wszystko mi jedno).

DJD