[Czuwaj] 2 pytania

Sob, 11 Lut 2006, 11:01:14 CET

----- Original Message -----
From: "Ryszard Rutkowski" <ryszardrutkowski w tlen.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, 11 February 2006 09:26
Subject: Re: [Czuwaj] 2 pytania

> Jako członek komisji statutowej XXXIII Zjazdu oświadczam, ze nie braliśmy
> pod uwagę takiej koncepcji, iż ocenie absolutoryjnej mają podlegać
> wszystkie osoby, które kiedykolwiek w danej kadencji zasiadały w Komendzie
> HUfca.

Szkoda.

> Celem tego przepisu było przede wszystkim przejście z absolutrium
> kolegialnego na absolutorium indywidualne.

A po co to komu, skoro i tak ocenia się tylko osoby, które "dotrwały" do
końca lub dały się zwerbować "w trakcie", zaś zjazd nie ma możliwości
statutowej oceny działalności osób, które 4 lata wcześniej wybrał w skład
władz?

> Ale nadal nie wiem jaki skutek ma być takiego wotum nieufności? Bo cele
> tej regulacji są dwa:
> 1. miękki - zmobilizowanie danej osoby do lepszej pracy poprzez wyrażenie
> dezaprobaty wobec dotychczasowych osiągnięć;
> 2. twardy - otwarcie drogi do podjęcia decyzji o wygaśnięciu mandatu.

Generalnie de facto nie jest to porzebne, bo daną osobę można odwołać tak
czy inaczej. Są inne instrumenty na to w Statucie.

> Ani jeden ani drugi skutek wobec osób, których już w komendzie nie ma nie
> zostanie osiągnięty.

"Miekki" - i owszem - w sposób wyrażenia dezaprobaty dla okreslonych działań
i postaw. W organizacji wychowawczej - moim zdaniem ma to znaczenie.
Zwłaszcza, ze dana osoba NADAL jest instruktorem w danej jednostce, oraz
istnieje potrzeba wyrażenia opinii, że pewnego typu działania czy postawy są
nieakceptowalne - co ma znaczenie w wychowywaniu nowych instruktorów, a
nawet w mobilizowaniu ich do pracy (choćby przez to, że widzą, ze działania
szkodliwe są wprost tak okreslane, i że choć ZJAZD na to reaguje).

Dominik Jan Domin