[Czuwaj] 2 pytania

Sob, 11 Lut 2006, 11:52:19 CET

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Szkoda.

nie szkoda. Jeśli był problem, to trzeba było człowieka rozliczać od
razu, a nie po latach.

> A po co to komu, skoro i tak ocenia się tylko osoby, które "dotrwały"
> do końca lub dały się zwerbować "w trakcie", zaś zjazd nie ma
> możliwości statutowej oceny działalności osób, które 4 lata wcześniej
> wybrał w skład władz?

Zwróćmy uwagę na podejście do służby instruktorskiej:
"dotrwały" w KH
"dały się zwerbować" do KH
toż to niedługo karą dyscyplinarną będzie zasiadanie we władzach ....
> [...]
> tak czy inaczej. Są inne instrumenty na to w Statucie.
>

> "Miekki" - i owszem - w sposób wyrażenia dezaprobaty dla okreslonych
> działań i postaw. W organizacji wychowawczej - moim zdaniem ma to
> znaczenie. Zwłaszcza, ze dana osoba NADAL jest instruktorem w danej
> jednostce, oraz istnieje potrzeba wyrażenia opinii, że pewnego typu
> działania czy postawy są nieakceptowalne - co ma znaczenie w
> wychowywaniu nowych instruktorów, a nawet w mobilizowaniu ich do pracy
> (choćby przez to, że widzą, ze działania szkodliwe są wprost tak
> okreslane, i że choć ZJAZD na to reaguje).
Raz piszesz że są na to inne instrumenty, a drugi raz, że w sumie nikt
na to nie reaguje, tylko Zjazd. Ja uważam, że mamy Komisje Rewizyjnej,
Sądy Harcerskie, Komendantów, cały aparat kontrolny, już nie mówiąc o
"powszechnej opinii". A argumenty typu: "przecież Sądy nic nie robią, w
komisjach siedzą dziadki itp" to żadne argumenty. Bo dotyczą wypaczeń, a
ja nie uważam, że wypaczenia są regułą.