[Czuwaj] komisja ekonomiczna

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Pią, 6 Sty 2006, 00:17:36 CET

Witam wszystkich,

Druh VicePrzewodniczacy ZHP hm Rafal Klepacz
byl uprzejmy napisac:

> Czesc Sławek,
nie wiem, czy ja rowniez moge cos na ten napisac,
ale rzecz wazna wiec sprobuje

> Napisałeś na czuwaj o komisji ekonomicznej.
>
> Ja od zjazdu odpowiadam sobie na pytanie ile i jakie komisje
> powinny pracować w RN.
>
> Pierwszy pomysł jaki mi przyszedł do głowy to podziałw edług obszarów
> strategi:
>
> Komisja ds. programu, wizerunku, finansów, zarządzania,
> wzrostu liczebnego i pracy z kadrą i - spoza strategii -
> statutowo - regulaminowa.
ku mojemu zdumieniu zdecydowanie zgadzam sie z Toba, ze jezeli
strategia ma byc podstawa dzialania zwiazku przez najblizsze 4 lata
to jest dobrym pomyslem, aby Rada Naczelna nawet w swojej
organizacyjnej pracy nawiazala do obszarow strategii wlasnie.
W logiczny i uporzadkowany sposob przewodniczacy kazdej komisji
dbalby o realizowanie celow kazdego obszaru wypracowujac
w swojej komisji kamienie milowe, a moze nawet wytyczne do
planu operacyjnego no i na pewno na biezaco mozna by bylo latwo
poswiecac sie w ocenie realizacji poszczegolnych zalozen strategii
przez wladze naczelne

> Na konwencie zakrzyczano mnie, tłumacząc, że tak dużo komisji
> to duży konwent, oraz mała mobilność pracy. Ale doświadczena
> komisji ekonomicznej poprzedniej rady przeczą temu
> ostatniemu. Mala komisja okazla się najbardziej mobilna (bo
> mala) a największą bezwładność i trudność w pracy miala
> komisja programowa (14 osob) wlasnie dlatego, ze była duza.
zgadzam sie rowniez z powyzsza argumentacja. Nie rozumiem
natomiast zupelnie problemu duzego konwentu - dodatkowe 3 osoby
chyba nie beda az takim obciazeniem.

Chcialbym jednak zwrocic uwage rowniez na merytoryczne przygotowanie
poszczegolnych czlonkow Rady Naczelnej do pelnienia poszczegolnych
funkcji, np. przewodniczacych komisji - czy nie warto by bylo zebrac
komplet informacji o wyksztalceniu kierunkowym czlonkow Rady
oraz doswiadczeniu zawodowym, aby rowniez na takim zrodle proponowac
podzial na komisje i przydzial czlonkow RN do nich?
Pytam o to bo jak dotad jednym dokumentem zbierajacym nasze dane
byla tabelka z danymi adresowymi, a to chyba za malo, aby dobrze
przygotowac podzial na komisje.

Poniewaz spotykamy sie na pierwszym posiedzeniu 28 stycznia
moze byloby wskazane, aby takie pomysly jak Twoj powyzszy
przeslac wczesniej czlonkom RN, aby sie mogli z nimi zapoznac?

Reasumujac: masz we mnie sprzymierzenca do powyzszego pomyslu

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk
komendant kontyngentu