[Czuwaj] Brak harcerskich książek

Radek Paszkowski radekpa3 w wp.pl
Pią, 6 Sty 2006, 12:47:19 CET

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Ale "Kuchnia turystyczna"?? Która? Dębskiego, z 1985 roku, to
> badziewie do niczego?? Z 888 przepisów może 8 jest rzeczywiście
> dobrych, a reszta... ech...

Podobnie jak różne publikacje wielce socjalistyczne - należy czytać
wybiórczo ;))

> Dobrze, że są jeszcze tacy, co mają na to nadzieję. Moja już chyba
> umarła.

Druhu krajanie...

  Miejcie nadzieję nie tę lichą marną
  Co rdzeń spróchniały w wątły kwiat ubiera
  Lecz tę niezłomną, która tkwi jak ziarno
  Przyszłych poświęceń w duszy bohatera.

  Miejcie odwagę nie tę jednodniową
  Co w rozpaczliwym przedsięwzięciu pryska
  Lecz tę, co wiecznie z podniesioną głową
  Nie da się zepchnąć z swego stanowiska.

  Miejcie odwagę nie tę tchnącą szałem
  Która na oślep leci bez oręża
  Lecz tę , co sama niezdobytym wałem
  Przeciwne losy stałością zwycięża.

  Przestańmy własną pieścić się boleścią
  Przestańmy ciągłym lamentem się poić
  Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią
  Mężom przystoi w milczeniu się zbroić.

  Lecz nie przestańmy czcić świętości swoje
  I przechowywać ideałów czystość
  Do nas należy dać im moc i zbroję
  By z kraju marzeń przeszły w rzeczywistość.

Czuwaj!
Radek

--
Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,