[Czuwaj] komisja ekonomiczna

KALMAR kalmar w kalmar.waw.pl
Pią, 6 Sty 2006, 20:29:55 CET

Rafał Klepacz napisał:
>Pierwszy pomysł jaki mi przyszedł do głowy to podziałw edług obszarów
>strategi:

>Komisja ds. programu, wizerunku, finansów, zarządzania, wzrostu liczebnego
>pracy z kadrą i - spoza strategii - statutowo - regulaminowa.

>Na konwencie zakrzyczano mnie, tłumacząc, że tak dużo komisji to duży
>konwent, oraz mała mobilność pracy. Ale doświadczena komisji ekonomicznej
>poprzedniej rady przeczą temu ostatniemu. Mala komisja okazla się
>najbardziej mobilna (bo mala) a największą bezwładność i trudność w pracy
> [...]

W pracy RN bardzo ważne jest wypracowywanie rozwiązań już na etapie pracy
komisji. Wypracowywanie najlepszych rozwiązań jest możliwe w pracy dobrego
zespołu a więc złożonego z mądrych osób o różnych doświadczeniach. To
ścieranie się rozmaitych racji na poziomie komisji umożliwia sprawne
omawianie dokumentów na RN. Życie pokazało, że nawet najważniejsze dokumenty
można błyskawicznie przyjąć na RN gdy są dobrze omówione, opracowane.
Wówczas dyskusja przebiega co najwyżej tylko wokół 2-3 problematycznych
merytorycznie punktów. Nie ma dyskusji wokół zapisów, nad każdym zdaniem.
Jest to możliwe nawet w przypadku największych i najważniejszych dokumentów.
Komisja programowa tylko dzięki temu mogła sprawnie pracować bo była tak
liczna a obciążenie ilością zadań, szczególnie w dwóch pierwszych latach,
było bardzo duże. Tylko dzięki tej liczebności udało się skupić w niej, jak
to Sławek napisał (to do Sławka ;-) grupę liderów. Te grupy liderów są dla
jakości pracy komisji, a więc i RN bardzo ważne. Dla jakości pracy, wymiany
doświadczeń która pozwala na uwzględnienie różnorodności środowisk, ważne
jest by nad dokumentem pracowało min 6-7 osób. Zawsze znajdzie się ktoś kto
akurat naprawdę nie może lub ktoś dla kogo praca w RN jest dalej postawiona
w hierarchii obowiązków. Dlatego komisje nie powinny liczyć po mniej niż 8-9
osób. Za dobry pomysł uważam propozycję Sławka: program+wizerunek,
finanse+zarządzanie, praca z kadrą +rozwój, oraz statutowo-regulaminowa. W
ten sposób komisję mają optymalną liczbę osób (właśnie ta liczba osób w
komisjach była głównym powodem dla którego stara RN nie chciała zmieniać
liczebności RN). Nie wyrzucamy za burtę rozwoju liczebnego i wizerunku, bo
choć realizują się też, jak Grzegorz napisał, poprzez poprawienie poziomu
innych obszarów, to same profesjonalnie się nie zrobią. Nie powinno się już
na wstępie realizacji Strategii ich marginalizować. Połączenie zaproponowane
przez Sławka jest bardzo rozsądne gdyż te obszary bardzo się zazębiają. Co
do osobowości prawnej to uważam, że stanie się domeną komisji
zarządzanie+finanse ale każda komisja powinna pamiętać o tym zagadnieniu  w
swojej pracy.

Życząc owocnej pracy w komisjach.
Jola Kreczmańska