Re: [Czuwaj] Instruktorzy BYŁO Pedofilia znowu

Śro, 11 Sty 2006, 17:39:57 CET

----- Original Message -----
From: "Piotr Giczela" <piotr.giczela w zhr.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 11 January 2006 17:26
Subject: Re: [Czuwaj] Instruktorzy BYŁO Pedofilia znowu

A czy to nie jest tak, patrząc na wiek owego druha, że jemu podobni
są w pewnym sensie tzw. świętymi krowami? Nie działają jako
instruktorzy, bo drużyny im porozwiązywali (ciekawe dlaczego, ha?),

DJD:
Tego nie wiem... gdzieś w necie pisali, że dlatego, że "rozwiązano
inspektorat w chorągwi"... jak dla mnie ROTFL

pewnie lwia część nie płaci składek, ma niezaliczaną służbę przez
wiele lat, ale... z racji wieku karta instruktorska wędruje na sam spód
szuflady.

DJD: Albo ma zaliczaną... na piekne oczy za nic-nie-robienie. O wiele
częstsze zjawisko.

I dopiero takie przypadki przywołują harcerskie komendy do zrobienia
jakiegoś ładu. Rozliczenia owych druhów z tego czy spełniają w ogóle
warunki przynależności do organizacji. Wszystko jedno czy ZHP czy też
ZHR.
Wiem co mówię, bo niedawno w Mazowieckiej Chorągwi Harcerzy ZHR, w
której działam, wzięto się za dokładniejsze uporządkowanie spraw
kadrowych, stopni instruktorskich itp. Ale chyba u nas jest mimo
wszystko nieco łatwiej niż w ZHP robić takie porządki...

DJD: Tylko raz byłem świadkiem czegos takiego, w Hufcu Słupsk. A generalnie
panuje zasada, ze "Jak ktoś raz królem Narni, to na zawsze". Jak dla mnie
fajnie, tylko że w organizacji wychowawczej to straszna pomyłka. No, ale
nasz Statut utrzymuje taką fikcję.

DJD