[Czuwaj] Gorka czy dolek, czyli o seksie, gimnazjach i awangardzie (niezbyt krotkie)

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 12 Sty 2006, 01:38:48 CET

hej, hej!

To troche nie fair :)

Po pierwsze - wykorzystujesz moj temat do innej dyskusji :)
Tamta ma nazwe "pedofilia znowu" :P

Po drugie - zarzucasz mi splycanie i na tym poprzestajesz. To juz nie
tylko troche, ale bardzo nie fair.

A poza tym
> Po pierwsze - dziwna jest teoria sinusoidy i powiązania z tym upadku
> Rzymu. Może upadek ten byl akurat efektem wysokiego morale?

Marcin :) Dobrze wiesz, ze nie wysokie morale tamtego spoleczenstwa
doprowadzilo do upadku Rzymu.
I licze na to, ze dobrze wiesz, czemu ten przyklad zostal podany: to
odpowiedz na argument o tym, ze juz egipcjanie na swoje dzieci
narzekali, a my (ci twardoglowi Amisze) przeciez cala przeszlosc tak
idealizujemy...

> Nie
> dyskutując o tym (choć zawsze możemy założyć listę do takich dyskusji),
> wydaje mi się, że zarzucając g00rkowi uproszczenie, sam nie idziesz w
> inną stronę.

:/

Napisz kiedys - na ta oddzielna liste, albo na priva - gdzie splycam.
Do tego czasu przyjmijmy, ze jednak nie upraszczam.

aha!
Wiem, ze niektore tematy traktuje krocej, ale wszedzie staralem sie
uchwycic sedno. Np. w przypadku pisania o tej awangardowosci. Mam
nadzieje, ze ktos kto powaznie potraktuje i przemysli moj list dostrzeze
  tam mrugniecie okiem oraz sens tej wypowiedzi:
To, ze za haslem awangardowosci u "liberalow" nie stoi zbyt duzo tresci
dotyczacej wartosci.

A mysle, ze w dyskusji instruktorskiej od rozmawiania o wartosciach
uciekac nie powinnismy...

> Przede wszystkim nie zaczynajmy o koedukacji. Jeśli nikt nie ma nowych,
> wspaniałych i rewolucyjnych argumentów, to i tak do niczego nie
> dojdziemy. Z punktu widzenia celów mamy dowody że jedne i drugie drużyny
> mogą realizować swoje cele. Tak samo mogą też ich nie realizować.

Sek w tym, Marcin, ze w tej kwestii w bardzo silny sposob ujawnia sie
wlasnie inne widzenie celow wychowawczych harcerstwa. Jest to problem, z
ktorym zwiazek nie bardzo sie mierzy, bo deklaruje jedno, a robi drugie.

> proponuję na tym poprzestać a skupić się na temacie - czyli co z seksem
> i całym jego otoczeniem w harcerstwie?
[ciach]

Mysle, ze o rozwiazaniach praktycznych najlepiej dyskutowac wtedy, gdy
przynajmniej omowimy sobie roznice w podejsciach do tematu.

Mysle, ze calkiem niezle udalo mi sie to podejscie do kwestii roznicy w
patrzeniu na wychowanie naszkicowac. Mimo pewnych (wymagajacych,
przyznam, glebszego zastanowienia sie) skrotow myslowych tam
zastosowanych :)

Namawiam, zeby pod tym topic'em wlasnie na taki temat rozmawiac :)

Na dyskusje o rozwiazaniach praktycznych zalozcie sobie inny! :-P
;-)

pozdrawiam
olek