RE: [Czuwaj] wartości i normy - długie

Maciej Syska, 13 Wołomińska Drużyna Harcerska czarna13 w alte.pl
Czw, 12 Sty 2006, 23:29:22 CET

-----Original Message-----
From: Aleksander Senk
Sent: Thursday, January 12, 2006 11:17 PM

Natomiast nurt moralnosci liberalnej, to socjologiczne okreslenie.
Niezbyt scisle, bo ten nurt jest szeroki i zroznicowany wewnetrznie.
Natomiast to, co go laczy, to idee wazne dla liberalizmu:
Wolnosc i autonomia jednostki, jej prawo do decydowania o wszelkich
aspektach swojego zycia. Wolnosc jednostki jest tu kluczowym pojeciem.
To co wspolne, to takze uznanie, ze moralne, dozwolone, jest wszystko
to, co nie nastaje na wolnosc innych ("granica twojej wolnosci, to moja
wolnosc"). Znajduje to realizacje w idei Praw Człowieka.

=======
Maciek Syska:

Ano, tylko pytanie, czy możliwa jest w ZHP koegzystencja owego trójkątnego
tygla wartości, tak by jednocześnie organizacja była sprawna, czytelna i
wyrazista, bo to jest według mnie kluczowe dla organizacji. I na ile
zgadzamy się z modelem, w którym wartości w duchu których wychowują
harcerscy instruktorzy ZHP jest inny w hufcu Y,Z i X, oddalonych od siebie
od 15 kilometrów na przykład.
Na ile wreszcie możliwa jest sytuacja, gdy żadna z tych 3 grup nie dąży do
zdobycia pozycji dominującej w organizacji i narzucenia wypracowanych w niej
rozwiązań...?

Pozdrawiam,

Maciek Syska