[Czuwaj] Reguly postepowania przeciw molestowaniu

Seascout seascout w go2.pl
Pią, 13 Sty 2006, 12:30:43 CET

Aleksander Senk napisał(a):
> I jeszcze jedno chcialem wyjasnic:
> Piszesz, Patrycjo, o osobach nieletnich. Czy masz tu na mysli osoby
> ponizej 17. r.z. (jak to definiuje KK), czy de facto chodzi o osoby
> niepelnoletnie (czyli ponizej 18. r.z.)?
> A moze o osoby ponizej 15 r.z?
17 lat KK?
W paragrafie 200 jest to 15 lat.

=========

Dla mnie chodzi de facto o wszystkich członków ZHP, a nie o wybraną grupę
wiekową. Procedury zabezpieczające przed molestowaniem powinny obejmować
wszystkich. Nie wiem czy nam to coś zmienia, że instruktor molestował 16
latktę? Jakie to ma dla nas znaczenie? Przed prawem nic mu nie grozi - to
prawda. Ale przecież chodzi o doprowadzenie do takiej sytuacji, w której
rodzice naszych harcerzy będą spokojni, że na naszych obozach nic złego nie
przytrafi się tak 14 latce jak i 17 latce. Pisała o tym Grażyna, nie
wskazując na granice wieku.

Podobnie z pełnoletnimi (wędrownikami na przykład). W związku z tym, że
chłopak skończył 18 lat powinniśmy pozwalać mu spać w jednym śpiworze z 19
letnią koleżanką (bo zimno)? No karalne to nie jest przecież wiec czy można
pozwolić? Karalne nie jest też palenie papierosów przez 18 latków, a nie
pozwalamy na to. Po prostu moim zdaniem oparcie się o Kodeks Karny, jest nie
dla nas. Normy / procedury powinny być uniwersalne i dostosowane do naszych
potrzeb, do tego co chcemy za pomocą tej procedury osiągnąć.

To tak w ogóle ogólna uwaga do stanowienia prawa w ZHP. Nie zawsze
zastanawiamy się po co wprowadzamy jakąś regulację. Najczęściej robi się to
bezrefleksyjnie, albo uzasadnienie była 15 lat temu, teraz o nim nikt nie
pamięta, ale mamy taka regulację, "bo zawsze tak było".

Seascout