Re: [Czuwaj] Prawa autorskie i Internetowy Katalog Baz i Ośrodków

Śro, 18 Sty 2006, 11:21:23 CET

----- Original Message -----
From: "phm Wojciech Godoń" <wojciech.godon w chrzanow.zhr.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 18 January 2006 10:49
Subject: Re: [Czuwaj] Prawa autorskie i Internetowy Katalog Baz i Ośrodków

> Czegoś nie rozumiem - jakie prawa autorskie ??????????? o czym mowa
> wogóle. Czy strona bazy.zhp.org.pl była pierwszym katalogiem baz obozowych
> i turystycznych ?? Czy to twórcy tej strony pierwsi wpadli na takowy
> pomysł ?? Czy też w sieci nie istnieje przypadkiem setki takowych
> katalogów baz turystycznych ??
>
> Czy tez może twórcy z HarcNetu skopiowali jakiś kod źródłowy lub też
> elementy graficzne autorstwa twórców bazy.zhp.org.pl ??? Choć ja tego nie
> zauwazyłem.
>
> Więc o jakich prawach autorskich i ich złamaniu rozmawiamy ??

Ja piszę w kwesti teoretycznej. Bo takowe rzeczy winny być wyjasnione. Bo co
jesli ktos zachce np. napisać podręcznik, a potem się okaże, że ktoś inny
rości sobie do niego prawa? Ale poradnik napisany w ramach pracy zawodowej w
np. wydziale GK należy raczej do ZHP.

Natomiast w tym konktretnym przypadku - nie wiem, czy twórcy wykorzystali
zastrzeżone elementy graficzne, czy fragmenty kodu. I nie stoje bynajmniej
na stanowisku, że ktoś złamał prawa autorskie.

DJD