Re: [Czuwaj] Sezon Ogórkowy..

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Wto, 11 Lip 2006, 15:20:40 CEST

----- Original Message -----
From: <Rafal.Suchocki w pse.pl>
Sent: Tuesday, July 11, 2006 11:29 AM
Subject: RE: [Czuwaj] Sezon Ogórkowy..

> Myślę, iż lekko demonizujesz. Nikt nikogo na śmietnik historii nie
skazuje. To proste zestawienie zdjęć, pozbawione komentarza.

Zestawienie fotografii jest złym pomysłem, bo sugeruje że trwa jakaś wojna
starych mundurów z nowymi mundurami. Mógłbym być hiperkrytyczny i stwierdzić
że na fotkach przedstawiających nowe jest zgrabna ładna panna i dziarscy
rośli faceci, a na fotkach ze starymi celowo pyzaci niezgrabni młodsi
chłopcy, że to zamierzona sugestia infantylizmu starych mundurów itd. Ale
już nie będę demonizował ;-)

Zestawienie jest z literkami "vs" skrót od versus czyli przeciw, używany w
krajach anglosaskich w nagłowkach procesów sądowych i meczy. Czyli tam gdzie
jest walka - A kontra B, jedno ma zwyciężyć. Może jestem przewrażliwiony,
ale na mnie to zrobiło wrażenie takiego przeciwstawienia "starzy i brzydcy"
kontra "młodzi i piękni". Te mundury nadal obowiązują w ZHP, conajmniej do
2008. Myślę zresztą że wskutek opóźnienia wejścia do sprzedaży nowych
mundurów o trzy kwartały termin przejściowy powinien być wydłużony
analogicznie. Jest dużo ludzi którzy będą musztardy nosić jeszcze rok, dwa i
trzy lata, choć wcale nie są przeciwni reformie.
Mają juz dziś czuć się harcerzami 2 kategorii?
Musztardy były przez wiele lat obowiązującym mundurem ZHP. Sam nigdy nie
miałem musztardy - miałem 3 mundury CSH, koszulę garnizonową NATO i od
miesiąca mundur 4Ż. Ale większość harcerzy z mojej drużyny musztardy nosiła
(czyt raczej ich poznańskie odpowiedniki, w większości nie były one
musztardowe w kolorze tylko cytrynowożółte - musztarda delikatesowa, nie
sarepska ;-) ale workowate tak samo.Były złe i cały problem umundurowania
ZHP przedstawiał się źle. Ale jednak ci co nosili musztardy stosowali się do
regulaminu (w odróżnieniu od tych co nosili bundeswehry, ZHRowskie itd.)
więc tym bardziej musztarda nie powinna być dziś piętnowana, przynajmniej
nie tak ostro jak w trakcie debaty przed reformą, kiedy chodziło o wykazanie
jej złych stron.

Nie potępiam Waszej stronki mundury.blox jako takiej.
Uważam że można wykpiwać głupie wypowiedzi, zwłaszcza jeżeli wypowiada je
instruktor. Zwłaszcza te które pobrzmiewają cynizmem, kombinatorstwem,
uderzają w fałszywe tony, są nielogiczne, są bełkotem itd.

Natomiast tam gdzie widzę jakiś może naiwny, może niedojrzały, może
niepoważny ale jednak głos z czystego serca, to zachowałbym trochę litości
dla takich dyskutantów.

Mam ochotę napisać dłuższy elaborat nt. konserwatyzmu młodych harcerzy, ale
w takim upale mózg się lasuje - zaczekam do jutra. Wychodzę do sklepu - po
konserwatywny kwas chlebowy (prosto z Kijowa:-) a nie jakąś nowomodną colę
;-)

pozdrawiam
GS