[Czuwaj] po co harcerzowi mundur? czyli rewolucja oddolna

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Wto, 11 Lip 2006, 22:32:34 CEST

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, July 11, 2006 10:03 PM
Subject: Re: [Czuwaj] po co harcerzowi mundur? czyli rewolucja oddolna

> Nie tylko u Was na Pradze, na Wawie świat się nie kończy...

> Ja też...
>
> DJD

Ubiegliście mnie obaj, o tym samym chciałem pisać.
Myślę że jest to w dużym stopniu źródło konserwatyzmu (mundurowego młodych
ludzi. Są wyśmiewani, wytykani palcami, czasem pobici, więc ci których to
nie zniechęca, się tym silniej z mundurem utożsamiają, z takim jaki jest.
Dla ogromnej większości jedyną satysfakcją z bycia harcerzem jest wewnętrzne
przekonanie że to ma jakąś mistyczną wartość.
Nie jesteśmy doceniani przez media - gazety robią bohaterów z róznych
okazjonalnych "wolontariuszy", a o harcesrstwie milczą. Nie jesteśmy
doceniani przez szkoły - udział w róznych konkursikach daje punkty, ZHP nie.
Często nie jesteśmy doceniani przez własne rodziny ("weź się chłopcz eza
naukę języków, albo wyjdź se na dyskotekę zamiast biegać po lesie"). Itd.
itd. Tym silniej więc utożsamiamy się z tym co jest nasze wewnętrzne...

GS