[Czuwaj] O programie

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Śro, 19 Lip 2006, 12:42:12 CEST

From: "Anna Michalina Nowakowska"
> Jeżeli przyjmiemy granicę odpowiedzialności powiedzmy w wieku lat 20, to
> tylko 24% wszystkich zuchów, harcerzy i harcerzy starszych oraz
> wędrowników jest pod opieką takich niedojrzałych drużynowych.
> pozostałe 76% członków organizacji jest pod opieką doświadczonych i
> dojrzałych. 50% wszystkich członków organizacji jest pod opieką
> druzynowych w wieku 26-89lat!!!!

Nie zawsze statystyka daje prawdziwy obraz, albo inaczej - niewiele z tego
wynika.

> To dane spisowe,
> A wracając do tematu.. myślę, ze tym drużynowym młodym, niedoświadczonym,
> którzy jak już wcześniej pisałam, najkrócej pełnią tę funkcję, najszybciej
> odchodzą i się wypalają, nie potrzeba az tak bardzo pomysłów i treści. Oni
> może jeszcze sobie radzą.

Ale na nich nam najbardziej zależy - z moich obserwacji - totalna "pustynia"
pomysłów. Ciągłe bezmyślne kopiowanie coraz to gorszych wzorców swoich
poprzedników.

> Zastanawiam się jaki program powinien dotrzeć do tej "drugiej połowy"
> drużynowych. I jaki program oni realizują? i co im jest potrzebne?
> Przypominam(tu znowu spis) ze co trzeci drużynowy, to 40letnia
> nauczycielka!!!!

A zalezy nam na nich ? Na ile częsci z nich "praca" ma coś wspólnego z
harcerstwem ? I czy naprawdę sądzisz że oni czegoś oczekują ? Szkolą się
rozwijają i uczą nowych rzeczy ?

> Pozdrawiam
> Anka

Pozdrawiam