RE: [Czuwaj] O programie - wiek drużynowych

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Śro, 19 Lip 2006, 14:46:00 CEST

Jak nie - jak poprzednio pisałeś iż wolisz starszych. ;-)

Ja bym dokonał następującego podziału ( na pewno nie pełnego):

16 latek  - świeżo po kursie. Jeśli nie dostanie wsparcia, od namiestnictwa/szczepu wtedy pociągnie rok, dwa.  Jeśli jest z małej metropolii ;-), będzie zmuszony zostawić drużynę udając się na studia do metropolii większej. Jest cień szansy, iż trafi do kręgu akademickiego.
Aż prosi się o stworzenie centralnego programu pozyskiwania takich ludzi. Z plakatami i stoiskami na wyższych uczelniach.  Bo IMHO w większości tracimy ich.
Jeśli ma zacięcie i chęci, znajdzie jakieś środowisko gdzie będzie mógł się realizować.
Ta grupa potrzebuję chyba najbardziej gotowych programów.

Pani nauczycielka. Prowadzi drużynę od 15-20 lat. Kto chce mieć dobre stopnie z Jej przedmiotu, ten "zapisuje się do harcerstwa". Nie widzę, programów który podniósłby jakoś pracy tej grupy.
Od tego modelu istnieją chlubne wyjątki nauczycieli/lek, które piszą autorskie programy i w umiejętny sposób godzą służbę instruktorską z pracą zawodową.

Doświadczony drużynowy. Trzydzieści kilka lat. Ustabilizowany życiowo. IMHO na czele najlepszych drużyn w ZHP (Many) czy w ZHR (16 WDH) stoją tacy właśnie ludzie. Od nich m.in. Związek może i powinien czerpać pomysły.

I jak najbardziej jestem za wymianą programową o której postulował g00rek.
Przy czym bałbym się trochę braku czynnika motywującego. Niby stopnie powinny wystarczyć..  ale jeśli powstanie już Wielka Baza Pomysłów Konspektów - to który drużynowy - w tym zaganianym świecie - stworzy swój zamiast sięgnąć po "dobry i sprawdzony".

--
s00hy
GG: 1218924