Re: [Czuwaj] P³yta CD

Pon, 26 Cze 2006, 15:52:28 CEST

----- Original Message -----
From: <Rafal.Suchocki w pse.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 26 June 2006 15:15
Subject: RE: [Czuwaj] P³yta CD

>Naszym GOD£EM jest SREBRNY orze³. W koronie, rzecz jasna.
>
>Nazwa za¶ HERBU (wg Konstytucji zwanego god³em) jest "BIA£Y ORZE£", co nie
>zmienia faktu, ze orze³ jest srebrny.

A w³a¶nie mia³em o tym napisaæ:
Nie wiem na ile mo¿na ufaæ artyku³om w Wiki:

Polskie god³o nosi nazwê w³asn± Orze³ Bia³y, ale heraldyczny opis
pañstwowego symbolu brzmi: w polu czerwonym srebrny orze³ w z³otej koronie.

Biel oddaje w heraldyce metal srebrny.

Owszem. To co bia³e, to jest srebrne, to co zó³te to jest z³ote.

No i god³o to to jest to "co¶" na tarczy, tarcza z god³em daje herb.
Konstytucja od jakiego¶ czasu wprowadzi³a b³êdne w jêzyku polskim pojêcie,
które niestety mam moc prawn± w odniesieniu do Or³a Bia³ego.

W tym wypadki wiki ma racjê.

Z rycerskim pozdrowieniem

Dominik Jan Marek Piotrowic Domin h. Junosza