Re: OT - Re: herb, bylo: Re: [Czuwaj] P³yta CD

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Wto, 27 Cze 2006, 14:28:20 CEST

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, June 27, 2006 2:15 PM
Subject: Re: OT - Re: herb, bylo: Re: [Czuwaj] P³yta CD

[ciach!]

Proponujê daæ sobie spokój z dyskusj± heraldyczn±.
Ew. przenie¶æ na priv, ale nie dzi¶.

> A to czego¶ siê nowego dowiadujê. Herb Torunia i orze³?? Od czasów
> Krzy¿aków by³a to brama z trzema wie¿ami. Brama otwarta w pelni, nie jak
> obecnie tylko jednym skrzyd³em.
>
> Jaki¶ czas temu nieuczony heraldyk dokona³ uswiêcenie herbu ³aduj±c
> trzymacza - anio³a w tarczê herbow±, zmieniaj±c jemu p³eæ na kobietê,
> sytuuj±c go asymetrycznie i w ogóle robi±c koszmarka z herbu.
>
> Ale czarny orze³?? Hm...

Tak to jest z pisaniem z pamiêci. Pomyli³o mi siê z ziemi± che³miñsk±.
Do niej nawi±zuje heraldycznie powiat toruñski.

Pozdrawiam!

Krzysiek

Bez zdrapywania, bez kodow, na dowolna kwote.
Mozesz doladowac konto swoim najblizszym.
>>> http://link.interia.pl/f1969