[Czuwaj] Głodówka - ostatni weekend

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 1 Mar 2006, 09:33:27 CET

Michał Górecki napisał(a):
> Aleksander Senk napisał(a):
> Olek... Tak - tego. I zaraz ja ci powiem że dorosły człowiek nigdy nie
> przestrzega całego PH. Bo dorosły człowiek zmuszony jest czasem kłamać
> (świadomie), bo dorosły człowiek zmuszony jest czasem być nieposłuszny
> swoim przełożonym. Bo dorosły człowiek zmuszony jest czasem dokonywać
> trudnych wyborów i stawać przed wieloma dylematami które wykraczają
> daleko poza 10 prostych punktów.
>
> I dyskusja potoczy się dalej tym samym torem co zawsze... Jest sens? Coś
> się zmieniło w naszych poglądach? :]

Nie wiem, czy w pogladach, ale w mojej wiedzy - tak.
Dowiedzialem sie wlasnie, ze Twoje rozumienie PH jest na poziomie 10
letniego harcerza (no, moze 13 letniego):
"Prawo i Przyrzeczenie są przyjmowane jako niekwestionowany system
wartości, _którego zapisy są przyjmowane wprost_.

G00rek... nie wiem, czemu ta banalizacja naszego systemu etycznego ma
sluzyc. I czy naprawde harcerstwo nie jest tylko wtedy, gdy ktos
molestuje male dzieci albo lata z bronia w reku i celuje do kolegów?
  A wszystko inne da sie juz zrelatywizować?

Wiesz, mysle, ze podstawowym problemem przy wiekszosci dyskusji o PH
jest nie tyle inny poglad w sprawie "10", co zupelny brak umiejętności
wielu rozmowcow spojrzenia na Prawo w kategoriach etycznych.

pozdrawiam
olek