[Czuwaj] ogolnie o PH (2)

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 1 Mar 2006, 13:56:48 CET

Michał Górecki (news) napisał(a):

> Ale ty zasłaniasz się tym dorosłym rozumieniem prawa!

Nie doroslym, tylko nie traktujacym PH jako kodeks, w ktorym zawsze
jezeli zrobi sie cos nie do konca tak jak to jest zapisane wprost, to
sie "łamie" PH.

> Bo ono jeśli rozumiem
> wygląda tak: wszystkie 9,5 pół punkta nie może być rozumiane przez dorosłęgo
> literalnie, tylko właśnie "po dorosłemu", a jeno picie i palenie powinno być
> postrzegane właśnie dosłownie, literalnie i w jedynie słuszny sposób :) Czy
> tak nie jest?

Nie g00rek.
Tak nie jest i mozna to juz wyczytac nawet z dzisiejszych postow.

Kwestii abstynencji takze nie traktuje literalnie ani 0-1.
Widze - i opisuje w korespondencji z Toba - rozne poziomy realizowania
zasady zawartej w PH:
"nie ulega żadnym nałogom, nie próbuje używania narkotyków, pomaga innym
w zwalczaniu nałogów. Abstynencję traktuje jako ważny element troski o
zdrowie, o hart ducha, o opanowanie słabości własnego charakteru."

Niepicie to naprawde nie jest szczyt tego, co mozna zrobic z tą częscią
tego punktu. Zobacz, co jeszcze dzieki niej mozna robic - dla siebie i
dla innych. Ile tu jest mozliwosci!

O granicach dla instruktora w innych punktach - choc jeszcze nie we
wszystkich - tez juz swego czasu pisalem. :]
Wiec naprawde juz w ogole nie wiem, skad to 9.5 Ci sie wzielo.. :)

> A ja od zawsze udowadniam, że nie widze powodu dla którego te pół punktu
> winno być traktowane odmiennie....

Ale w tym udowadnianiu zawsze odnosisz sie do swojego przekonania, nigdy
ząs do brzmienia tego punktu, do oficjalnej interpretacji, roli
instruktora, miejsca abstynnecji w najnowszej historii czy tez w
poczatkach harcerstwa itp.

Wiecej moze przy innej okazji...
Zdradz mi tez sposob, w jaki mam Ci przedstawic swoje argumenty, tak aby
wszystkie one zostaly w Twojej pamieci? Bo - jak widac z powyzszej
analizy - zazwyczaj pamietasz 10% z nich.. i to jeszcze tych
najlzejszych gatunkowo...

Na razie sobie ide stad, wiec oddaje pole :)
Prosze - badz kolegą i nie pisz nic kontrowersyjnego, wykorzystujac
fakt, ze mnie nie ma ;P

pozdrawiam
olek