Re: [Czuwaj] Głodówka - ostatni weekend - PH

Śro, 1 Mar 2006, 16:34:38 CET

----- Original Message -----
From: <druzynowy w czarna13.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 01 March 2006 16:01
Subject: RE: [Czuwaj] Głodówka - ostatni weekend - PH

Cóż. Mam nadzieję, że kiedyś spotkam instruktora, który przestrzega PH w
"100%"... Mam nadzieję, że kiedyś spotkam kogoś, kto przestrzega dekalogu "w
100%"... Świętego...?

===

Tez mam tę Nadzieję. Bowiem był kiedyś Człowiek bez grzechu. Przybilismy go
do Krzyża. Mam Nadzieję, ze u kresu swej ziemskiej wędrówki Go spotkam i
zawsze będziemy razem.

===

Odwołujesz się do religii. Czy przewodnicy duchowi, religijni przestrzegają
dekalogu "w 100%"? Czy księża są bez grzechu? Czy Papież nie grzeszy?

===

A kto z was mówi, ze jest bez grzechu, sam siebie okłamuje i nie ma w nim
prawdy. Św. Jan.

===

Ale mamy grzechy ciężkie i lekkie. Mamy pokute i rozgrzeszenie...
Mamy spowiedz. A w spowiedzi wazny jest stosunek do grzechu. Żal i
postanowienie poprawy (ksiądz nas uczył na religii ;))... Decydujące
rozstrzygnięcie zapada w sumieniu.

Według mnie podobnie jest z PH.

===

Dokładnie.

Ale czy tu jest rachunek sumienia? Czy tu jest żal? Czy tu jest mocne
postanowienie poprawy? Czy tu jest zadoścuczynienie bliźniemu?

DJD