[Czuwaj] Re: Harcerstwo jest religia?

druzynowy w czarna13.pl druzynowy w czarna13.pl
Czw, 2 Mar 2006, 15:36:30 CET

-----Original Message-----
From: Piotr Giczela
Sent: Thursday, March 02, 2006 2:05 PM

1. Czy uważasz, że instruktor harcerski musi przestrzegać czystości
przedmałżeńskiej?
2. Czy instruktor mnoże mieszkać ze swą sympatią, narzeczoną pod
jednym dachem przed zawarciem związku małżeńskiego?
3. Czy instruktor rozwiedziony musi żyć w celibacie, a instruktor
będący w separacji powstrzymywać się od życia seksualnego z innymi
kobietami?
Pytań jest więcej, ale wymienię tylko te trzy. Myślę, że oddają ducha,
bez ujawniania szczegółów mogących zmierzać do identyfikacji
środowiska, w którym padły.

===
Maciek:

Padły (też) u mnie w drużynie. W zeszłym tygodniu podczas dyskusji
wędrowników na temat PH.
Połowa (pi razy drzwi) z moich wędrowników (głównie połowa płci męskiej),
twierdziła, iż harcerz, instruktor ma obowiązek "życia w czystości" w
rozumieniu Katechizmu Kościoła Katolickiego (wstrzemięźliwość...) oraz
zdecydowanie nie powinien np. używać środków antykoncepcyjnych. Opierali się
m.in. na komentarzach do PH, ks. Kard. Wyszyńskiego, kard. Glempa, ks. Jana
Mauersbergera, zjazdu progr.-metod. ZHR... oraz na
chrześcijańskich/katolickich korzeniach harcerstwa.
Nasze harcerki były bardziej liberalne w interpretacji PH :)

Pozdrawiam,

Maciek Syska