[Czuwaj] Prawo a harcerstwo

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Śro, 8 Mar 2006, 09:09:59 CET

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, March 08, 2006 8:29 AM
Subject: RE: [Czuwaj] Prawo a harcerstwo

::Otóż zastanawiałem się wczoraj na spotkaniu z moimi h-znajomymi nad tym
::jak FSE radzi sobie z chociażby sanepidem, skoro zastępy gotują same
::sobie, a każdy z nich ma własną kuchnię obok namiotu. Chyba nie mają w
::każdym namiocie stanowiska do wyparzania jaj ;) i 8 desek do krojenia
::mięsa, części czystej i brudnej itp.

Sprawa jest prosta jak drut. Jak gotujesz sobie sam, to nie jest zbiorowe
żywienie. Jak nie jest zbiorowe żywienie to HACAP won.

Problem jest taki, ze przepisy ZHP nie dają możliwości organizacji na obozie
stałym innego żywienia niż zbiorowe. Nasi twórcy nie pomyśleli, że może być
dopuszczalne gotowanie przez zastępy!

Kłania się myślenie z czasów, gdy wszystko było zbiorowe.

Seascout

--
Rafal - masz moich pięć :))) Ja nawet slyszalem o takim "dziwnym" sposobie
"integracji" w pewnym hufcu (zastrzegam, ze nie w moim), ze na czas obozu

Ja jezdzilem na obozy szczepu, gdzie zastep gotowal pod opieka druzynowego.
Druzynowy pracujac z nami podsumowywal rok pracy harcerskiej tak ukladajac
prace na obozie, ze w praktyce realizowalismy to, czego nauczylismy sie
podaczas roku harcerskiego (do czego wykorzystac wezly, jak poradzic sobie z
kolega, ktory ma uszkodzona noge). Uczylismy sie wykorzystywac lagi,
palatki, elementy munduru, takie jak sznur, chusta, getra, wywijka, itd. Ale
polegalo to na tym, ze w druzynie byl wcielony w zycie system zastepowy.

Dzis problemem jest to, ze system zastepowy lezy w wiekszosci druzyn. Nie
pracuja Zastepy Zastepowych. Wszystko robi sie scentralizowane, mnostwo
kwitow do wypelniania, przepisow do przestrzegania, a gdzies po drodze gubi
sie harcerstwo.

Pozdrawiam
Viking-Szczecin