[Czuwaj] Re prezentacje harcerskie

Czw, 9 Mar 2006, 12:33:50 CET

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 09 March 2006 09:30
Subject: [Czuwaj] Re prezentacje harcerskie

> to po prostu udostępniam je na stronie, jak przetłumaczyłem regulamin
> musztry z laską to wrzucam na stronę i pozwalam korzystać ile dusza
> zapragnie (658 ludzi załadowało go na dzień dzisiejszy) itd...

Fajnie, ale nieobowiązujący :)

> Jestem sobie w stanie wyobrazić że jest w Polsce zrobionych 1000
> prezentacji o harcerstwie (a różnistych, robionych np w ramach warsztatów
> czy też prób) czy jest potrzebna 1001 ? Czy też lepiej żeby ktoś
> skorzystał z już istniejących danych, zaoszczędzony czas poświęcając
> czemuś bardziej przydatnemu społeczeństwu ? A te prezentacje już robione
> ... Po co je robiono ? Czy nie będzie dla autora czymś fajnym jeśli Jego
> praca się komuś do czegoś przyda i jej przydatność nie zakończy się na
> zaliczeniu wymagania na próbę..

Jeśli ktoś to robił tylko jako zadanie na próbę... to swiadczy to tylko o
jego KSI.

A ja nie wiem, po co komuś ta prezentacja - a znając różnorodność
harcerstwa, wolałbym zrobić własną, niż korzystać z cudzych. Co mi przyjdzie
z Markowych skoków spadachronowych, Michałowych rejsów żeglarskich czy
Czesławowych lotów balonem, skoro u mnie tego nie ma? Mam pokazywać rzeczy
wprowadzające w błąd?

Co innego materiał, np. poradnik pionierki - o ile jego autor chce to
udostepniać (bo ja tu stawiam prawo autora nad prawem o powszechnym
udostepnianiu braciom harcerzom wszystkiego co moje, łącznie ze szczoteczką
do zebów i żoną), to na ogól zasady wiązania supełków i tworzenia łączy
ciesielskich sa takie same w całej Polsce (a nawet szerzej).

DJD