Re: [Czuwaj] Powyżej 1000m npm

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pią, 10 Mar 2006, 11:27:42 CET

----- Original Message -----
From: "Jerzy Łukaszewicz" <jeluk w zhp.lublin.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
> Przykladem tej zasady moze byc konflikt z sanepidem. My mamy swoja
> instrukcje, a oni maja swoje (czesto regionalne) i jesli istnieje konflikt
> przepisach (np. kible ziemne) to nikt mnie nie zmusi, abym zastosowal sie
do
> ich instrukcji. I zadnego mandatu z tego tytulu nie placimy. Zawsze, w
> takich konfliktowych sytuacjach sanepid ustepowal. Jesliby chcieli scisle
> wymusic przestrzegania wlasnych, to musieliby spowodowac zmiane naszych
> przepisow na szczeblu wladz zwiazkowych.

Niestety sanepid jest instytucją państwową, a my jednak jesteśmy organizacją
pozarządową. Wewnętrzne przepisy organizacji pozarządowej
są tylko i wyłącznie wewnętrznymi przepisami organizacji pozarządowej.
Sanepid ma prawo wprowadzić zawężającą interpretację, takie jest jego
zbójeckie (sanapidowskie ;-) prawo, zawsze może to uzasadnić jakimiś
szczególnymi względami sanitarnymi.
Tak samo jak straż pożarna może zakazać palenia ognisk nawet w miejscach i
warunkach dozwolonych instrukcją ppoż, jesli jest np. zagrożenie pożarowe.
Kibli ziemnych (chodzi jak sądzę o latryny) może też zakazać administracja
leśna bo to ona udostępnia teren i określa warunki jego użytkowania.

Oczywiście w praktyce panie z sanepidu są ludźmi i na szczęście wciąż
jeszcze można się spotkać z życzliwością dla harcerzy, w końcu pzez szeeregi
ZHP przeszła znaczna część starszego pokolenia i wie o co chodzi ;-) Ale to
nie znaczy że możemy stawiać nasze wewnątzzwiązkowe przepisy nad
interpretacjami insytutucji powołanej przez ustawodawcę do czuwania nad
sprawami sanitarnio-epidemiologicznymi.

My sobie możemy w ZHP od jutra nwet uchwalić instrukcję sanitarną
dopuszczającą,  że jemy jedną łyżką z jednej miski, śpimy w ziemiankach albo
na gałęzi drzewa jak Robinson Cruseo i zodbywamy pożywienie na obozach
łapiąc żaby i ślimaki  ;-) I co z tego ?

GS