Re: [Czuwaj] Powyżej 1000m npm

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pią, 10 Mar 2006, 12:37:59 CET

----- Original Message -----
From: "Jerzy Łukaszewicz" <jeluk w wodn.lublin.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, March 10, 2006 12:14 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Powyżej 1000m npm

> Przepraszam. Poprzedni list sam mi polecial w siec :( Wysylam jeszcze raz
> pelnej wersji.

?????!!!!!!!!!!
Wyobraźmy sobie teraz, że
- Partia neofaszystowska uchwala sobie uchwałę zalecającą czcić Hitlera,
czytać Mein Kampf i bić spotkanych na ulicy Żydów oraz Murzynów. Rozumiem,
że terenowe koło tej partii też nie będzie karnie odpowiadać za stosowanie
tej uchwały, bo jego lokalny fuehrer będzie "czysty"?
- Stowarzyszenie miłośników rajdów samochodowych uchwala sobie statut
pozwalający jego członkom jeździć 200 km/h po osiedlowych uliczkach. Prezes
lokalnego klubu tego stowarzyszenia też nie będzie karnie odpowiadał i może
powiedzieć policji drogowej "jak chcecie nam dawać mandaty to wpłyńcie na
zmianę naszych przepisów naszego stowarzyszenia?"
- Stowarzyszenie koneserów cygar i fajek uchwala dla swoich członków prawo
palenia w przedziałach kolejowych dla niepalących itd. itd.

>  I to jest bardzo istotne. Bo
> rozumujac inaczej musielibysmy przyjac, ze wszystkie nasze wewnetrzne
> przepisy sa nieobowiazujace. Ze i tak musielibysmy opierac sie na innych
> przepisach branzowych i ustawach.

Nasze przepisy wewnętrzne obowiązują nas i nikogo więcej. Są instrukcjami
właśnie dla nas - żeby instruktor ZHP miał zebrane w jednym miejscu to czego
on musi przestrzegać, i żeby wiedział na czym polega specyfika metody
harcerskiej. (Np. zwykłą kolonie poza ZHP  może prowadzić dowolny osobnik z
papierami kierownika placówek wypoczynku, u nas musi mieć do tego stopień
phm., bo nam jako Związkowi zależy (przynajmniej w teorii) żeby ten obóz był
prowadzony metdoą harcerską, a właśnie stopień instruktorski jest naszym
wewnąttzzwiązkowym powtierdzeiem że dana osoba umie stosować harcerskie
formy pracy. )
Nie możemy natomiast w żadnym wypadku tworzyć sobie sami furtek uchylających
przepisy państwowe.

GS