Re: [Czuwaj] Re: wymagania phm a obóz

Pią, 24 Mar 2006, 13:08:39 CET

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 24 March 2006 12:46
Subject: [Czuwaj] Re: wymagania phm a obóz

> Ja nie wiem... jesteście jacyś dziwni ...
> Każdy 16 letni drużynowy MUSI mieć pełnoletniego opiekuna drużyny...
> poza tym cóż to za argument ?

Tereferekuku.

MUSI mieć. A czy ma? I czy ten opiekun jest obecny na zbiórkach? Kontroluje
prace drużynowego? Szczerze wątpię, aby 50% druzyn z niepelnioletnim
druzynowym spelniło ten warunek.

> bo jest trochę 16 letnich przewodników to ZADEN przewodnik nie może jechać
> na samodzielny obóz z drużyną ?

No i o to chodzi, aby nie mógł.

> Chciałbym przypomnieć że właściwym stopniem przygotowującym do pełnej
> pracy z drużyną jest właśnie przewodnik, stąd wymaganie że jechać ma
> podharcmistrz jest śmieszne. Podharcmistrz to stopień który podobno ma
> przygotowywać do działań w hufcu więc jak się ma do obozu drużyny?

Więc może trzeba zmienic ten zapis? Że podharcmitrz jest to osoba
samodzielnie prowadząca środowisko harcerskie?

> A co do puszczenia swojego dziecka to fakt pewnie bym się wachał ze
> względu na obawę iż moje dziecko by go "zjadło". A tak naprawdę to jedzie
> się na obóz z człowiekiem a nie z przewodnikiem, podharcmistrzem czy
> harcmistrzem. Stopień niestety nie jest żadną gwarancją,

Niestety, nie jest gwarancją. A powinien IMHO być. Że jesli biorę
druzynowego na obóz, to mam pewność, że jest to druzynowy, a nie fikcja. Że
jesli powie mi, ze nie będzie więcej jego druzyna spiewała żłosliwych (i
nieprawdziwych do tego) piosenek o innej, to 3 dni później jeszcze będzie o
tym pamiętał. Że mając dostarczyć mi plan pracy dostarczy wszystko, łącznie
z planem robienia na obozie laleczek voodoo. Że jeśli ma pelnoletniego
opiekuna, to jasne, ze będzie on z nimi na wszytskich zajęciach, nawet tych
najbardziej tajnych i obrzędowych. I tak dalej...

DJD