(Fwd) Re: (Fwd) Re: Re[2]: [Czuwaj] stopnie instruktorskie

Tomasz Werner twerner w igf.edu.pl
Śro, 29 Mar 2006, 14:51:08 CEST

> Nie ma wcale żadnych wymagań, jeśli chodzi o kapituły same w sobie.
> Nawet to, że by kapituła na HR-a składała się z HR-ów jest
> zwyczajowy.
Kapitula na HR musi skladac sie z HR-ow
"9.	Do prowadzenia prób HO i HR (zatwierdzenia programu próby oraz
podjęcia decyzji o przyznaniu stopnia) można powołać kapitułę stopni
przy drużynie, szczepie, związku drużyn lub hufcu. W skład kapituły
mogą wchodzić tylko posiadający ten stopień harcerze i instruktorzy.
Kapituła składa się przynajmniej z trzech członków. Szczegółowe
zasady
funkcjonowania kapituły określają członkowie kapituły, a zatwierdza
komendant jednostki, przy której działa kapituła. "

> A chodziło mi o to, że  § 22. 4 brzmi "Funkcję instruktorską może
> pełnić instruktor. W uzasadnionych wypadkach komendant hufca może
> dopuścić do pełnienia funkcji instruktorskiej członka zwyczajnego
> nie będącego instruktorem, który ukończył 16 lat i posiada
> odpowiednie kwalifikacje instruktorskie." Punkt ten nie zabrania
> mianowania osoby, która nie jest instruktorem, ale sugeruje, żeby
> robić to z niechęcią :)

Widze tu pewien dysonans - w druzynie i szczepie funkcja czlonka
Kapituly nie jest funkcja instruktorska - np w druzynie moze byc
kapitula HR i nikt z jej czlonkow nie jest uwazany ze pelni funkcji
instruktorskiej. To ze na poziomie hufca taka kapitula jest powolana
przez ktda hufca oznacza ze automatycznie czlonkowie kapituly sa
nobilitowani do funkcji instruktorskich... i maja czynne prawo
wyborcze..choc robota ta sama.... Tomek Werner
Tomasz Werner
Paleomagnetic Lab,                    e-mail: twerner w igf.edu.pl
Institute of Geophysics,              fax:    +48 22 6915 915
Polish Academy of Sciences            phone:  +48 22 6915 765
ul. Ks. Janusza 64,
01-452 Warszawa, Poland