[Czuwaj] Re: harcerze a płonące lasy

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 8 Maj 2006, 11:23:22 CEST

Ja się niespotkałem z takim przypadkiem za to patrol z naszego szczepu juz
2 razy w tym roku gasił.

Oczywiście trzeba reagować. Poprosić o zmianę tekstu na: nieodpowiedzialni
ludzie, nie zachowujący właściwych zasad. Ale tak naprawdę, większość
dużych pożarów jest spowodowana podpaleniem a nie zaprószeniem. Dla
Dyrekcji szkoły należy użyć argumentu w postaci pytania: Czy wiedzą kto
pali największe ogniska w lesie ? Drwale, spalają ogromne ilości gałęzi w
duuuużym ogniu nie powodując przy tym pożarów. Ogień w lesie w przypadku
wiedzącego jak, nie oznacza pożaru lasu. A właśnie harcerstwo powinno
uczyć jak.