[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

marcin wojtczak majcin w autograf.pl
Pon, 15 Maj 2006, 17:38:21 CEST

Kamil Mirowski napisał(a):
> -

> Pozwolisz, że tu przytoczę fragment materiału przygotowywanego swego
> czasu przeze mnie na debatę o miejscu niewierzących w ZHP, która
> niestety się nie odbyła. Materiałem podzieliłem się jednak z wydziałem
> rozwoju duchowego i religijnego GK ZHP.
>
> "Zawarta w Przyrzeczeniu Harcerskim Służba Bogu jest niczym innym jak
> służbą dla ludzkości. To świadomość życia między ludźmi. To świadome
> życie według uniwersalnych zasad etycznych opartych na obcowaniu z
> drugim człowiekiem tak żeby nie tylko nie żyło mu się źle, ale tak,
> [...]
W twoim wywodzie widzę wyłącznie chęć zmiany treści Przyrzeczenie
Harcerskiego, bez jego zmieniania
Słowo Bóg, pisane wielką literą ma w języku polskim tylko jedno znaczenie.
A pisząc takie pokrętne tłumaczenia jak powyższe wpisujemy się w polską
tradycje omijania prawa.
Bo jak dla mnie wyjścia są dwa, albo uznajemy, że ZHP otwarte jest dla
osób niewierzących w Boga, i dajemy możliwość składnia  Przyrzeczenia
bez deklaracji służby Bogu, albo uznajemy, że ZHP jest organizacją
otwartą dla osób wierzących w Boga.

Marcin