[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

Piotr Bentkowski bentko w poczta.fm
Wto, 16 Maj 2006, 00:25:53 CEST

 > I teraz, co dla ateisty oznacza słowo duchowy? Czym się różni rozwój
 > duchowy
 > od rozwoju emocjonalnego i rozwoju osobowości (psychicznego)? Skoro i
 > tę sferę trzeba rozwijać, to co się w niej znajduje, jeżeli jak
 > rozumiem dla ateisty nie istnieje żaden ponadnaturalny składnik
 > człowieka, który moglibysmy nazwać duchem? Tylko proszę nie pisać o
 > podziwianiu gór, zachwycie literaturą i miłości, bo to są przeżycia
 > psychiczne, całkiem nieźle już opisane w literaturze naukowej :)

Mam wrazenie, splycenia w tej dyskusji waznego problem wychowania
duchowego. Problemu z ktorym, na marginesie, czesto nie wiemy jak sobie
radzic. To nie tylko sprawa religii (inaczej pewnie nazywaloby sie to
wychowanie religijne :) ) Pytanie "skąd wyprowadzic wartosci wg jakich
chce zyc, kiedy nie wierze w osobowy absolut?" jest problemem z zakresu
wychowania duchowego pelna geba, moim zdaniem przynajmniej. Pytania o
wartosc zycia czlowieka, sprawiedliwosc, postawe wobec innych ludzi tyz.
I od 300 (przynajmniej w Europie) lat szuka sie na nie odpowiedzi
rowniez poza przesrzenia religii.
Swoja droga pytanie jak znalesc ducha bez Ducha? bylo, zwlaszcza zaraz
po II WŚ, dosc waznym pytaniem literatury kregu cywilizacji zachodniej.
Albert Camus bodaj jest najbardziej znanym przedstawicielem tego nurtu.

Mam rowniez wrazenie, ze czesto sprawe wychowania duchowego sprowadza
sie do spraw wiedzy o religii i bialej sluzby. Coz, tak jest chyba
najlatwiej, ale czy dokladnie o to chodzi? Moj katecheta (ksiadz
katolicki) mowil, ze w szkole nie prowadzi lekcji religii, tylko lekcje
wiedzy o religii, a w sprawie religii jako takiej zaprasza do Kosciola.
Pytanie dla nas: Co jeszcze powinnismy robic?

   Piter.

pwd Piotr Bentkowski HO
Szczep 23 WDH "Pomaranczarnia"
Hufiec ZHP Warszawa-Mokotow

Najwyzej oprocentowany rachunek oszczednosciowy!
Wplacasz i wyplacasz kiedy chcesz, zarabiasz az 3,25%+1,75%=5%!
Sprawdz >> http://link.interia.pl/f1936