[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

Kamil Mirowski kamil.mirowski w w.tkb.pl
Pon, 15 Maj 2006, 17:58:38 CEST

----- Original Message -----
From: "marcin wojtczak" <majcin w autograf.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>

> Bo jak dla mnie wyjścia są dwa, albo uznajemy, że ZHP otwarte jest dla
> osób niewierzących w Boga, i dajemy możliwość składnia  Przyrzeczenia bez
> deklaracji służby Bogu, albo uznajemy, że ZHP jest organizacją otwartą dla
> osób wierzących w Boga.
>
> Marcin
> --

Zgadzam się - tak powinno być, ale przecież nie można zmienić brzmienia
Przyrzeczenia... przecież taka jest tradycja... tamtaradei!

Otwarcie na wierzących i niewierzących - czyż to nie wspaniała utopia? :P
Nie może tak być... przecież niewierzący to banda kryminalistów, złodziei,
materialistów, bez jakichkolwiek wartości moralnych, bez sumienia i uczuć -
to prawie jak podludzie! (W razie gdyby ktoś miał wątpliwości - wszystko to
sarkazm i wyolbrzymienie problemu.)

Jak już pisałem wcześniej - nie zostało i nie zostanie już w tym temacie nic
co nie było powiedziane wcześniej. Rafał pisał o konieczności stawiania
pytań - jasne, ale ileż razy można zadawać to samo pytanie nieuzyskując na
nie odpowiedzi? W końcu człowiek się zniechęca.
Nie bijmy przysłowiowej piany już na liście - jak ktoś ma ochotę jeszcze
podyskutować - zapraszam do mnie :).

Pozdrawiam.
Kamil