[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

Wto, 16 Maj 2006, 13:20:01 CEST

----- Original Message -----
From: "Kamil Mirowski" <kamil.mirowski w w.tkb.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, 15 May 2006 17:58
Subject: Re: [Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu

> Zgadzam się - tak powinno być, ale przecież nie można zmienić brzmienia
> Przyrzeczenia... przecież taka jest tradycja... tamtaradei!

Można się zastanowić, czy ludzie w ZHP chcą zmiany przyrzeczenia. Najbliższy
zjazd mógłby sie tym zająć. Napisz może artykuł dyskusyjny do "Czuwaj"??

> Otwarcie na wierzących i niewierzących - czyż to nie wspaniała utopia?

SH pokazuje, że nie.

:P
> Nie może tak być... przecież niewierzący to banda kryminalistów, złodziei,
> materialistów, bez jakichkolwiek wartości moralnych, bez sumienia i
> uczuć - to prawie jak podludzie! (W razie gdyby ktoś miał wątpliwości -
> wszystko to sarkazm i wyolbrzymienie problemu.)

To problem, jaki Ty stwarzasz. Osobiście nigdy żadnego z takich stwierdzeń
nie uzyłbym. Przeciwnie, wielokrotnie podreślam (w odróznieniu od pewnych
grup ewangelizatorów z niektórych prostestanckich grup wyznaniowych), że mój
Kościół to Kościół grzeszników, a nasza droga do Boga - to droga
nieustannego nawracania się.

> Jak już pisałem wcześniej - nie zostało i nie zostanie już w tym temacie
> nic co nie było powiedziane wcześniej. Rafał pisał o konieczności
> stawiania pytań - jasne, ale ileż razy można zadawać to samo pytanie
> nieuzyskując na nie odpowiedzi?

Jakie pytanie? Sęk w tym, ze część poglądów, jakie nam przypisujesz (choćby
te o "podludziach niewierzących") sa tylko i wyłącznie Twoimi poglądami. Jak
więc tutaj dyskutować?

Dominik Jan Domin