Re: [Czuwaj] szczegół językowy

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Wto, 16 Maj 2006, 23:21:57 CEST

----- Original Message -----
From: "Darek Brzuska" <brzuska w mp.pl>
> Tłumacząc z żoliborskiego na nasze, o ile dobrze Marcina zrozumiałem, to
> pisał o tzw. materacu ogólnoharcerskim. Stwierdzam z lekkim ubolewaniem,
> iż znany w całej Polsce materac jest w części hufca Żoliborz utrwalony
> jako lenteks. Być może jest to kryptoreklama f-my LENTEX, jeżeli tak, to
> ja też się piszę na taką akcję zarobkową :-))

Lenteks to nie materac.
Słowo "lenteks" funckjonuje dość szeroko jako potoczna nazwa wykładziny
podłogowej z tworzywa sztucznego, tak samo jak znaczna część Polaków mówi
"elektroluks" zamiast "odkurzacz", a wszyscy mówimy "rower" chociaż to też
nazwa firmy (zamiast "bicykl", "welocyped", "kółko" itd.)

pozdrawiam
GS