[Czuwaj] Giertych, ateizm, sluzba Bogu-do Kasi i Dominika

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Śro, 17 Maj 2006, 20:25:25 CEST

Andrzej Rolewicz <harc38 w op.pl> napisał(a):
> [...]

Tischner twierdził, że wiara jest łaską, a tej nie można od nikogo wymagać,
bo jest nam udzielana od Boga. Każde więc żądanie jest więc do niego
skierowane.

Kiedy ja składałem przyrzeczenie były dwie roty. Każdy mógł wybrać wersję
którą chciał złożyć i, nie wnikając czy to dobrze czy źle, wielu składało
wersję bez Boga. Następnie zmieniono rotę. Czy to co piszesz Dominiku
oznacza, że wygrana większość bierze wszystko, a niewierzącym nic do tego i
won z organizacji?

Andrzej Rolewicz <harc38 w op.pl> napisał(a):
> Rzeczywiście Dominik chyba przesadziłeś z grubej rury "waląc" w Kasię :)
> Moim zdaniem w drużynie harcerskiej jest miejsce nie tylko dla ludzi
> noszących Krzyż, ale też dla harcerzy z lilijką.
> Kasi nie proponowałbym Przyrzeczenia (którego nie może złożyć z czystym
> sumieniem) ale chętnie widziałbym w mojej drużynie. Myślę, ze zyskałaby
> na tym i drużyna i Kasia.

Nie rozumiem powyższego zdania. Lilijka jest dla nowych członków ZHP i jest
noszona jedynie do czasu przyrzeczenia? A zgodnie z naszą metodyką ile
należy czekać na przyrzeczenie? I jak to się wszystko ma (cała ta dyskusja)
do oficjalnego stanowiska ZHP wyrażonego poprzez przyjęcie "Całym Życiem"
Stefana Mirowskiego?

pozdrawiam
Marcin Skocz